پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با تاکید بر اینکه باید از مبارزه سیاسی حضرت زهرا(س) الگو بگیریم، گفت: مبارزه سیاسی آن حضرت برای دفاع از ولایت بود. زمانی حضرت به میدان آمدند که مردم تحلیل سیاسی خوبی نداشتند و نمی دانستند چرا علی(ع) را کنار گذاشتند، عده ای هم می دانستند اما متاسفانه شهامت نداشتند.

حجت الاسلام رضا خدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر با تسلیت ایام دهه فاطمیه به مشی سیاسی و زندگانی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت برای  یک هدف مقدس به میدان آمد و  خط اسلام نابی که پیامبر(ص) ترسیم کرده بود داشت انحراف پیدا می کرد و حضرت دید اگر عکس العملی نشان ندهد این خط  برای تمام تاریخ تحریف خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید از مبارزه سیاسی حضرت زهرا(س) الگو بگیریم، ادامه داد: مبارزه سیاسی آن حضرت برای دفاع از ولایت بود. زمانی حضرت به میدان آمد که مردم تحلیل سیاسی خوبی نداشتند و نمی دانستند چرا علی(ع) را کنار گذاشتند، عده ای هم می دانستند اما متاسفانه شهامت نداشتند.

حجت الاسلام خدری بی بصیرتی مردم آن زمان را یکی از مهمترین دغدغه های حضرت زهرا(س) دانست و ابراز داشت: بی بصیرتی و بی عملی و در صحنه نبودن مردم یکی از دغدغه های حضرت زهرا(س) بود؛ حضرت از بی بصیرتی مردم گلایه می کند که اگر پای دین و ولایت می ماندند قطعا حضرت علی(ع) آن مسیری که به انحراف کشیده شده بود را برمی گرداند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، خواستار توجه سخنرانان و مداحان به  ابعاد زندگانی حضرت زهرا(س) شد و گفت: علاوه بر سوگواری هایی که برگزاری می شود، خطبا و مداحان باید ابعاد زندگی آن حضرت را تبیین کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha