پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضرت زهرا(س)

حوزه/ امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه باید سیره و زندگی حضرت زهرا(س) در جامعه و به‌خصوص در بین دختران و جوانان تبیین شود، تاکید کرد: این بانوی بزرگوار جایگاه بسیار برجسته و والایی در اسلام دارند که باید نسل امروز، حضرت فاطمه(س) را به عنوان الگوی خود در مسائل ابعاد مختلف قرار دهند.

حجت الاسلام محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: باید معرفتمان را نسبت به اهل بیت(ع) و حضرت فاطمه(س) زیاد کنیم.

 وی با بیان اینکه طوری نباشد بعد از مدتی ببینیم ریسمان هدایت ما به دست شیطانی افتاده باشد که بدنبال گمراهی انسان هاست، افزود: حضرت زهرا(س) نساءالعالمین است و شخصیتی والاتر از صدیقه کبری در جهان اسلام نداریم.

امام جمعه فردوس به جایگاه والای حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: بانوان باید به حضرت فاطمه(س) اقتدا کنند، چراکه این بانوی بزرگوار حلقه اتصال نبوت و ولایت است.

حجت الاسلام بابایی دفاع از ولایت را مهم‌ترین درس فرهنگ فاطمی دانست و خاطرنشان کرد: این فرهنگ باید بیشتر در جامعه تبیین شود؛ چرا که امروز هجمه دشمن بر جامعه اسلامی ما بیشتر شده است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) در عصر خودشان آموزه‌های دینی را تا جایی که ممکن بوده؛ تبیین کردند و جایگاه سیاسی حضرت فاطمه(س) در دوران صدر اسلام بسیار والا بود.

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه باید سیره و زندگی حضرت زهرا(س) در جامعه و به‌خصوص در بین دختران و جوانان تبیین شود، تاکید کرد: این بانوی بزرگوار جایگاه بسیار برجسته و والایی در اسلام دارند که باید نسل امروز، حضرت فاطمه(س) را به عنوان الگوی خود در مسائل ابعاد مختلف قرار دهند.

حجت الاسلام بابایی افزود: امروز جامعه خواهران باید بیشترین زمان خود را صرف شناختن زندگی پرفراز و نشیب حضرت زهرا(س) کنند و سیره فاطمی را در مسائل مختلف جامعه در پیش گیرند.

وی با بیان اینکه نقش روحانیون و طلاب در تبیین شخصیت حضرت فاطمه(س) برجسته است، گفت: روحانیون ما با اطلاع از سیاست حضرت زهرا(س) که اولین شهید راه ولایت بودند، باید تمام ابعاد زندگی ایشان برای جامعه تبیین کنند، تا بهترین الگوی جوامع اسلامی به خصوص جوانان امروز باشند.

امام جمعه فردوس ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) باید در همه شئون زندگی ما نمود پیدا کند، ازاین‌رو باید در ایام فاطمیه بهتر از هر زمان دیگر شایستگی‌های این بانوی فداکار به‌خوبی تبیین و روشنگری شود که این مهم رسالت روحانیون و مبلغان است.

حجت الاسلام بابایی در پایان با بیان اینکه باید از ایام فاطمی بهترین بهره‌گیری معنوی را داشته باشیم، تاکید کرد: ایام فاطمیه فرصت خوبی برای تبیین و ترویج سیره عملی و تربیتی دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) است، زیرا سیره فاطمی بهترین الگو برای زنان درزمینهٔ اخلاقی، اجتماعی، عبادی، پاک‌دامنی، عفاف و حجاب است.


انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha