پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمدصادق راستگو

حوزه/ امام جمعه درح‌ با بیان این که امروز انقلاب اسلامی به مغز اروپا صادر شده، گفت: این موضوع برای ابرقدرت‌ها جای نگرانی است و دلیل آن این است که دشمن از اسلام و قرآن نگران است،دشمن از این‌که انسجام مردم حول محور ولایت است نگران است.

حجت الاسلام محمد راستگو در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به بحث ۴۰سالگی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که انقلاب اسلامی دارای دستاوردهای‌ بسیار زیادی است و این دستاوردها به قدری چشمگیر است که دشمنان این مرز و بوم را وادار به دشمنی می‌کند.

وی با بیان این‌که برای بیان دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی بایستی به تاریخ مراجعه کنیم، تصریح کرد: پیشرفت‌هایی که در این ۴۰ سال در کشور شاهد آن بوده‌ایم گواه این مدعا است که انقلاب اسلامی دارای دستاوردهای بسیار بزرگی بوده، چراکه در همه تاریخ کشورمان کسانی بوده‌اند که به کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس وصل بوده‌اند و دود این وابستگی‌ها فقط و فقط به چشم مردم بیگناه این مرز و بوم رفته است.

امام جمعه درح با اشاره به اینکه پیشرفت‌های روزافزون کشورمان در طی این سال‌ها شعار نیست، بلکه واقعیت است، خاطرنشان کرد: در بحث عزت مردم، وضعیت کنونی مردم به هیچ وجه قابل قیاس با قبل از انقلاب اسلامی نیست؛ چراکه در قبل از انقلاب، مردم با توهین، تحقیر و فشار زندگی می‌کردند و محمدرضا شاه خودش غلام حلقه در گوش بیگانگان بود و به دستور اجانب، شلاق‌ها را بر جان مردم بیگناه کشور می‌زد.

حجت الاسلام راستگو ادامه داد: بسیار مفتخریم که امروز، حکومت ما حکومت اسلامی است و قانون اساسی را داریم که در واقع یک نعمت عظیم الهی است.

وی یادآور شد: در منظر قدرت نیز قدرتی که بعد از انقلاب اسلامی داریم چه در بحث فرهنگی و چه در بحث نظامی اصلا قابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی نیست و در این زمینه، بر خود می‌بالیم.

امام جمعه درح با تاکید بر این‌که بر اساس گفته دوست و دشمن امروز ایران، قدرت اول منطقه‌ای است، عنوان کرد: خوشبختانه کشورمان امروز یک کشور علمی است و جزو کشورهای اول دنیا هستیم که این چیز کمی نیست.

حجت الاسلام راستگو ضمن اشاره به این‌که همه این پیشرفت‌ها در کشور به برکت انقلاب اسلامی و خون پاک شهیدان تحقق پیدا کرده، بیان کرد: البته منکر وجود برخی مسائل و مشکلات و محدودیت‌ها در کشور نیستیم اما بایستی توجه داشته باشیم که اگر در برخی جاها با مشکلاتی مواجه می‌شویم ناشی از عمل نکردن دولت‌ها به وظایف‌شان بوده است و نه دلیل دیگری.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ایران در زمینه پزشکی نیز تبیین کرد: قبل از انقلاب، پزشکان هندی در این کشور مشغول فعالیت بودند و مردم وضعیت درمانی و بهداشتی خوبی نداشتند و این در حالی است که در حال حاضر در دورترین نقاط کشور، روستاها و حتی مناطق مرزی شاهد فعالیت شبانه‌روزی پزشکان متبحر و متخصص هستیم.

امام جمعه درح پیشرفت کشور ایران در بحث جاده‌ها، ناوگان حمل و نقل، بیمارستان‌ها و...‌ را یکی دیگر از امتیازات انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: نکته جالب توجه آن است که این پیشرفت‌ها را در زیر فشار تحریم‌ها‌ و همچنین جنگ‌های روانی، نظامی و اقتصادی کسب کرده‌ایم و تمام این موفقیت‌ها در سایه زحمات امام راحل(ره) و آیت الله خامنه‌ای محقق شده است.

حجت الاسلام راستگو با تاکید بر ضرورت ولایت‌مداری در جامعه، گفت: ما بایستی حتی لحظه‌ای از ولایت دور نشویم و مسیر را درست برویم.

وی ضمن اشاره به دشمنی ابرقدرت‌ها و در رأس آن آمریکا، اذعان داشت: مسلم است که دشمن در واقع از شعار "مرگ بر آمریکا"‌ با ما دشمنی نمی‌کند؛ دشمنی آمریکا یک دشمنی ریشه‌ای تر است که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

امام جمعه درح ذات آمریکا را ذات پست‌تر از گرگ دانست و متذکر شد: آمریکائیان منافع خودشان را همواره در خطر می‌بینند؛ ذات آمریکا ذات منفعت‌طلبی است و به همین دلیل است که روز به روز بر دشمنی آمریکا نسبت به ملت ایران افزوده می‌شود چراکه‌ آمریکایی‌ها، نگران منفعت خویش هستند و متعاقب آن از بیداری ملت‌های اسلامی نگران هستند.

حجت الاسلام راستگو با بیان این مهم که امروز انقلاب اسلامی به مغز اروپا صادر شده، گفت: این موضوع برای ابرقدرت‌ها جای نگرانی است و دلیل آن این است که دشمن از اسلام و قرآن نگران است، دشمن از این‌که انسجام مردم حول محور ولایت است نگران است.

وی اضافه کرد: هدف دشمن این است که خودش "کدخدا"‌ باشد و مردم "گدا"‌؛ مسئولین نباید به کدخدا‌ بودن آمریکا کمک کنند.

امام جمعه درح با اشاره به این مهم که ملت با بصیرت ایران اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به کوری چشم دشمنان با شکوه تر برگزار می‌کنند، متذکر شد: خوشبختانه امروز جمهوری اسلامی ایران الگوی شایسته‌ای برای آزادی‌خواهان جهان در مبارزه با ظلم و استکبار شده است.
انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha