پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید ابوالحسن مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: تمسک به بهترین مفسران قرآن کریم که همان اهل بیت علیهم السلام هستند، مانع از انحراف ما می شود، قرآن ما را به معیت با فاطمه الزهرا(س) سفارش وتوصیه می کند، کسی که با امام زمانش هست، مکررا با مع صادقین است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) که توسط طلاب حوزه علمیه اصفهان در مدرسه علمیه صدر بازار برگزار شد، اظهار کرد: همه علومی که ما در حوزه علمیه می خوانیم بخاطر ارتباطش با ثقلین است.

وی با بیان اینکه باید بدانیم که ارتباط ما باثقلین وعترت نیاز ما هست، گفت: انس با قرآن و شریک قرآن که اهل بیت علیهم السلام  هستند، پیش نیاز تحصیل علوم حوزوی است و فهم مفاهیم قرآن و عمل به آن باعث رشد و تکامل می شود.

آیت الله مهدوی با تاکید براینکه قرآن کریم کلیات را به ما آموخته ولی اهل بیت(ع) جزییات آن را برای ما بیان می کنند، تصریح کرد: قرآن مثل قانون اساسی است که باید کلیات را مطرح کند، ولی مجری قانون افراد هستند، این مجری قانون هست که می تواند جلوی سوءاستفاده را بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) مجری  قرآن کریم هست، افزود:  کسانی که به سراغ عترت نرفتند و گفتند حسبنا کتاب الله، امروز حال و روزشان مشخص است، این افراد به سمت تکفیری، کشتار، خاک و خون رفته اند، سوءاستفاده از قرآن تا جایی پیش می رود که کشوری مسلمان، مسلمان را می کشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان آیه ۹ از سوره اسراء گفت: تمسک به بهترین مفسران قرآن کریم که همان اهل بیت(س) هستند، مانع از انحراف ما می شود، قرآن ما را به معیت با فاطمه الزهرا(س) سفارش و توصیه می کند، کسی که با امام زمانش هست، مکررا با مع صادقین است.

وی با اشاره به اینکه درآیه ۲۰۰ سوره آل عمران  خداوند سخن از رابطون می کند که رابطه با مام زمان را تاکید دارد  ولی آیه ۱۱۹ سوره توبه مع الصادقین را تاکید می کند، افزود: در بین ما طلاب که سرباز امام زمان هستیم اطاعت و پیروی و معیت از فرمانده خود حیاتی است، ما دوست داریم که لحظه به لحظه امام زمان از ما راضی باشد.

وی در ادامه به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: جشن چهل سالگی انقلاب در پیش است و باید با یک یاعلی محکم این چهل سالگی انقلاب را با صلابت برگزار کنیم، البته در نظر داشته باشیم که حضور پرشور مردم در ایام دهه فجر به پای مدیران دولتی نگذارید، مردم از مسولین دولتی که کوتاهی بسیاری کردند، به شدت گله دارند.

استاد حوزه ابراز کرد: مسئولین متاسفانه بخش های مختلفی از جامعه را رها کردند و ضربه زده اند، ولی ما هم نباید در انجام وظیفه خود کوتاهی کنیم، تجلیل از انقلاب اسلانی به دلیل تقارن با ایام فاطمیه نباید با جشن همراه باشد، انقلاب ما فاطمی است و بنیان انقلاب اسلامی برپایه اهل بیت(ع) است.

وی تاکید کرد: طلبه باید به اینکه امام زمان(عج) به یاد سربازان خود هستند و از یاد آنها غافل نمی شود، افتخار کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha