چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله طه محمدی

حوزه/ آیت الله طه محمدی گفت: اگر فاطمه(س) و فرزندان فاطمه نبودند همه آن مجاهدت های پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) بی ثمر می ماند و این بزرگوران بودند که کار پیغمبر(ص) را به نتیجه رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، ظهر امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که در حوزه علمیه همدان برگزار شد با بیان این که عظمت والای حضرت زهرا(س) را همه می دانند، تصریح کرد: در این مراسم ها باید به نقش و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س) بپردازیم.

وی افزود: اگر حضرت زهرا(س) خلق نمی شد،خلقت رسول الله(ص) و امیرالمومنین(ع) نیز بی نتیجه بود و ایشان تکمیل کننده راه پدر و همسرش بودند. این مطلب به این معنی نیست که مقامشان بالاتر از مقام پیامبر و حضرت علی(ع) است، بلکه منظور رابطه علت معلولی است که در این بین وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در همدان ادامه داد: اگر فاطمه(س) و فرزندان فاطمه نبودند همه آن مجاهدت های پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) بی ثمر می ماند و این بزرگوران بودند که کار پیغمبر(ص) را به نتیجه رساندند.

وی با بیان این که تمام آیات قران کریم برای هدایت بشر نازل شده است، اظهار کرد: اگر با دقت در آیات قران کریم بنگریم، متوجه خواهیم شد که آیات قرآن هدفشان تعالی بخشیدن به بشر است. به صورت مکرر در قرآن مشاهده می کنیم که خدای تعالی برای آموزش موضوع خاصی از مثال های مختلفی استفاده می کند. این یکی از شیوه های بسیار زیبای قرآن است که برای پیاده کردن مسائل بزرگ از مثل زدن کمک می گیرد تا جایی که گفته می شود یک سوم قران کریم مثل است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha