سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دبیر جمعیت علمای نیازی پاکستان در گفت گو با حوزه

حوزه/ ایران تنها کشوری است که واقعا لیاقت رهبری مسلمانان را دارد، چون از منافع امت اسلامی دفاع می‌کند و اکنون نگاه همه مسلمانان جهان به ایران است.

دکتر امجد حسین چشتی دبیر جمعیت علمای نیازی پاکستان در گفت‌وگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به بیان نکاتی درباره وحدت میان مسلمانان پاکستان، اوضاع یمن و فلسطین پرداخت.

حزب جمعیت علمای نیازی یک حزب سیاسی مذهبی اهل سنت پاکستان است که در صحنه‌های سیاسی و مذهبی با شیعیان متحد هستند و در مورد تکفیر موضع گیری سختی را دارد و به دنبال وحدت میان مسلمانان پاکستان و جهان است.

متن گفت‌وگو  بدین شرح است:

حوزه: ضمن تقدیر از فرصتی که به ما اختصاص دادید، بفرمایید که اتحاد شیعه و سنی در پاکستان در چه سطحی است؟

در پاکستان هیچ تفرقه ای میان شیعه و سنی وجود ندارد کافی است، اما مثل هر کشوری در پاکستان هم تکفیری وجود دارد که نمی خواهند شیعه و سنی باهم متحد باشند و برای رسیدن به اهداف خود تمام سعی خودشان را می کنند ولی در پاکستان اینها برای رسیدن به اهداف شومشان موفق نشدند.

حوزه: جنگ عربستان و یمن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

یمن کشوری است که پیامبر اسلام (ص) برای مردم این سرزمین دعا کردند و در مورد این سرزمین روایات مختلفی داریم و به همین علت یمن برای ما یک سرزمین مقدس است.

جنگ یمن از طرف عربستان و متحدانش به مردم مظلوم این کشور تحمیل شده است و من نمی‌دانم عربستان و متحدانش دنبال چه چیزی هستند. عربستان در مسئله یمن باید نقش میانجی را ایفا می کرد اما ما داریم می بینیم که عربستان مثل یک دشمن به دنبال نابودی مسلمانان است.

عربستانی که باید از مسلمانان حمایت می کرد، اکنون با اشاره آمریکا و اسرائیل با مسلمانان درگیر شده است و در یمن هر روز درحال کشتار مردم بی گناه است و این جنایت بزرگ عربستان را هیچ مسلمانی تایید نمی‌کند چون این جنگ تحمیلی ظلم بزرگی در حق مردم یمن است و سازمان های حقوق بشر و خصوصا مسلمانان باید برای حل این مسئله بزرگ ایفای نقش کنند و هرچه سریعتر این جنگ را به پایان رسانده و به کمک مردم مظلوم و ستم دیده یمنی بشتابند.

حوزه: به نظر شما وظایف مسلمانان برای آزادی فلسطین چیست ؟

فلسطین سرزمین انبیاء است و امنیت و آرامش فلسطین با امنیت جهان گره خورده است، اگر در فلسطین امنیت باشد و مردم فلسطین با آرامش زندگی کنند همه مردم مسلمان جهان در آرامش هستند ،اما استعمار هر روز در سرزمین انبیا مردم مسلمان را می کشد و در این جنایات کشورهای اسلامی مانند عربستان هم دست استعمار شده است.

اگر عربستان در مورد فلسطین در سیاست خود تجدید نظر کند و با کشورهای اسلامی که حامی مردم فلسطین هستند یکصدا شود ،در آزادی فلسطین و حل این مسئله اساسی مسلمانان کمک بزرگی خواهد شد.

 عربستانی که متولی دو حرم بزرگ مسلمانان است، در مسائل حساس فلسطین حامی اسرائیل و علیه فلسطینیان بوده است و عربستان باید در سیاست خود تجدید نظر کند چون این سیاست به ضرر عربستان تمام خواهد شد.

اگر عربستان در مورد فلسطین در سیاست خود تجدید نظر کند و با کشورهای اسلامی که حامی مردم فلسطین هستند یکصدا شود ،درآزادی فلسطین و حل این مسئله اساسی مسلمانان کمک بزرگی خواهد شد.

ایران این است که از میان کشورهای اسلامی ایران تنها کشوری است که یک تنه با استعمار در حال مبارزه است

و اکنون در مورد حل مشکلات امت مسلمه و خصوصا در مسئله فلسطین نگاه ما به سوی ایران است، این را به این خاطر نمی گویم که شما از ایران آمدید و شما را خوشحال کنم نه اینطور نیست علت امید داشتن مسلمانان نسبت به ایران این است که از میان کشورهای اسلامی ایران تنها کشوری است که یک تنه با استعمار در حال مبارزه است و به نحو احسن مردم مسلمان جهان را در همه ی صحنه ها هدایت و رهبری میکند.

دبیر جمعیت علمای نیازی پاکستان در گفت گو با حوزه

حوزه؛ عربستان ائتلاف نظامی کشورهای اسلامی را هم تشکیل داده است و ادعای رهبری مسلمانان را هم دارد شما در این خصوص چه نظری دارید؟

عربستان خود یک کشور مستعمره آمریکا است و توان رهبری مسلمانان را ندارد و من قبلا هم گفتم که ایران تنها کشوری است که واقعا لیاقت رهبری مسلمانان را دارد، چون از مسئله سلمان رشدی تا اکنون تنها ایران است که در مورد مسلمانان در سطح جهان موضع گیری می‌کند و از منافع امت اسلامی دفاع می‌کند و اکنون نگاه همه مسلمانان جهان به ایران است.

از اینکه فرصت خود را در اختیار خبرگزاری حوزه قرار دادید تشکر می‌کنم در پایان اگر نکته خاصی دارید بفرمایید؟

آرزو میکنم که خداوند جمهوری اسلامی ایران را از شرّ دشمنان حفظ کند و از شما هم تشکر می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha