پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام‌  محمد استوار

حوزه/ عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران چشمه‌ای جاری است، گفت: حاکمیت ولی فقیه بزرگترین دستاورد انقلاب است.

حجت‌الاسلام‌  محمد استوار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران متوقف نمی‌شود، به این معنا که انقلاب اسلامی به اهداف کامل خودش نرسیده است.

 عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر این را برای مردم تبیین کنیم که انقلاب چشمه‌ای جاری است که جریان دارد و به مقصد نهایی خودش نرسیده است؛ این موضوع باعث می‌شود که از توقعات مردم کاسته شود به‌طوری‌که خود یاور انقلاب برای تحقق به اهداف و آرمان‌ها می‌شوند.

وی اهداف انقلاب را مورداشاره قرارداد و بیان داشت: بسط عدالت در جامعه، استقلال در عرصه‌های مختلف کشور، زیر بار ظلم کشورهای مستکبر نرفتن، معنویت طلبی و بسط آن در جامعه و تعالی خانواده ازجمله اهدافی بود که با انقلاب اسلامی ایران به دنبال آن بودیم.

در رسیدن به آرمان‌های انقلاب عقب هستیم

استاد سطح  عالی حوزه تأکید کرد: در طی 40 سال گذشته به میزان زیادی عقب‌افتادگی‌های 70 ساله جبران شده ولی هنوز در رسیدن به آرمان‌های انقلاب عقب هستیم.

وی بابیان این‌که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از ارزش‌های اسلام بود، افزود: درواقع انقلاب جمهوری اسلامی ایران انقلاب تک‌بعدی نبود که تنها به زندگی دنیوی مردم برسد و مردم را به توسعه و رفاه منهای معنویت برساند،

بلکه یک انقلاب دوبعدی بود که با محور قرار دادن تعالی مهدوی آمد تا به زندگی دنیایی مردم جهت‌دهی مناسبی بدهد.

حاکمیت ولی‌فقیه بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب است

حجت‌الاسلام‌  استوار ادامه داد: البته این موضوع هم برخی زمان‌ها دچار تحریف می‌شود، یعنی این‌که انقلاب را تنها انقلاب حاصل فقر فقرا و تبعیض اجتماعی می‌دانیم درحالی‌که بعد معنوی آن را در نظر نمی‌گیریم.

وی ادامه داد: درحالی‌که در عرصه معنوی حاکمیت ولی‌فقیه دستاورد بسیار بزرگی برای انقلاب است که نباید به‌سادگی از آن گذشت.

 عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: درعین‌حال دستاوردهای مادی نیز باید اطلاع‌رسانی شود و خدمات گسترده‌ای که در 40 سال گذشته در روستاهای کشور از قبیل گازرسانی برق‌رسانی تلفن و.. صورت گرفته، به‌خوبی تبلیغ شود.

وی افزود: کارخانه‌های مختلف، صنعت پتروشیمی، سدسازی و هزاران اقدام دیگر همه از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران هستند که باید به‌خوبی تبیین شوند.

استاد سطح عالی حوزه ادامه داد: استقلال و خود کفایی در بخش هسته‌ای، گندم و نانو باید همه مستندسازی شده و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی بابیان این‌که باید این انقلاب به انقلاب مهدی موعود(عج) متصل شود، گفت: برای این مهم باید الگوی حکومت مهدوی را که جمهوری اسلامی ایران داعیه‌دار تحقق مدلی کوچک از آن است به نحو مطلوبی انجام بدیم.

هر زمان به فرمان‌ها دینی و اسلامی عمل کردیم، موفق بودیم

حجت‌الاسلام‌ استوار ابراز داشت: لازمه تحقق آن، این است که مسئولان با اخلاص و معنویت کار کنند و طعم حکومت دینی را به مردم بچشانند و در عرصه مبلغین و مفسرین کار بکنند تا مردم نواقص حکومتی را از جانب دین و اسلام نبینند بلکه از جانب عمل نکردن به فرمان‌ها دینی و اسلامی ببینند.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده هرزمانی که به فرمان‌ها دینی و اسلامی عمل کردیم موفق بودیم و عکس آن‌هم زمانی که عمل نکردیم، موفق نبوده‌ایم.

استاد سطح عالی حوزه به نقش مردم اشاره کرد و بیان داشت: مردم هم باید به سمت اصلاح خودشان بروند، مردم باید بدانند اگر می‌خواهند یک جامعه آرمانی داشته باشند، از خودشان شروع کنند و کاری به مسئولان نداشته باشند هرچند که مسئولان هم باید در رسیدگی به مردم کوتاهی نکنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha