جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علیرضا سلیمی-نماینده محلات و دلیجان در مجلس

حوزه/ نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، کاهش بودجه های فرهنگی و قرآنی را خیانت به کشور دانست و گفت: اگر بودجه های فرهنگی را کاهش دهیم باید برای زندان ها بیشتر هزینه کنیم و آماده افزایش آمار طلاق، اعتیاد، دزدی و دیگر آسیب های اجتماعی باشیم.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان با بیان اینکه برای کاهش آسیب های اجتماعی و تامین امنیت اخلاقی جامعه، دولت باید بودجه های فرهنگی و دینی را افزایش دهد، گفت: کاهش بودجه های فرهنگی و قرآنی به ویژه حوزه های علمیه  خیانت به کشور است.

 

*کاهش بودجه های فرهنگی یعنی هزینه بیشتر برای زندان ها

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می رسد فضاسازی و هجمه نسبت به بودجه های فرهنگی با هدف خاصی انجام می شود، افزود: اگر بودجه های فرهنگی را کاهش دهیم باید برای زندان ها بیشتر هزینه کنیم و آماده افزایش آمار طلاق، اعتیاد، دزدی و دیگر آسیب های اجتماعی باشیم.

 

*کل بودجه فرهنگی کمتر از ۴ درصد است

وی اظهار کرد: درحالی که بودجه برخی دستگاه های دولتی به شدت افزایش پیدا کرده است، متاسفانه بودجه نهادهای فرهنگی و قرآنی کشور شامل اوقاف و امورخیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه و ...  نسبت به کل بودجه عمومی کشور کمتر از 4 درصد است.

سلیمی در ادامه به نقش حوزه های علمیه در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: حوزه های علمیه و روحانیون بودند که مردم را برای پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و دفاع از آرمانهای انقلاب پای کار آوردند.

 

*همسویی عوامل داخلی با دشمنان

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه های علمیه  بودند که با حفظ و تقویت تدّین مردم از کیان شیعه دفاع کردند، گفت: متاسفانه در حال حاضر عده ای در داخل کشور همسو با دشمنان در حال تضعیف حوزه های علمیه می باشند که این یک جریان مرموز و شک برانگیز است .

وی همچنین با گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: اگر می خواهیم انقلاب اسلامی و عزت ایران و ایرانی در دنیا پایدار باشد، باید حوزه های علمیه همانند سابق در دفاع از بنیان های فکری انقلاب در صحنه باشند، البته حضور موثر در این عرصه نیازمند تقویت حوزه های علمیه است نه تضعیف این نهاد دینی.

 

*بریدن ریشه های انقلاب و نظام!!

سلیمی در پایان با بیان اینکه حوزه های علمیه ظرفیت های علمی، آموزشی، تبلیغی، پژوهشی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی فراوانی دارند، تصریح کرد: بی مهری به حوزه های علمیه همانند بریدن ریشه های درخت تنومند انقلاب و نظام است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha