شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی

آیت الله مهدوی با ابزار تأسف از عملکرد مسئولان و کوتاهی آنان در خصوص مسائل معیشتی مردم و گرانی ها، گفت: با وجود این مسائل باید به یاد داشته باشیم که انقلاب ما انقلاب فاطمی است و سیدی قیام کرد که از نسل فاطمه (س) بود و دشمنان ما تاکنون سیلی زیادی خورده اند و با یک یا علی (ع) دیگر، سیلی محکم تری می خورند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، شامگاه یکشنبه  در مراسمی که به مناسبت شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها در جمع عزادارن فاطمی  با اشاره به جایگاه و مقام و منزلت حضرت زهرا(س) در هنگام ورود به بهشت و همراهی آن حضرت با پیامبر اکرم (ص) در این مقام اظهار کرد: در روایت آمده که شناخت حضرت زهرا(س) موجب شناخت لیلةالقدر است و لذا شناخت ایشان به هر مقدار برای ما مفید است.

وی افزود: بنابر آیه 119 سوره توبه که فرموده است "تقوا را رعایت کنید و با صادقین باشید" به ما دستور معیت با اهل بیت(ع) داده شده و معصومین(ع) از صادقین هستند و حضرت زهرا(س) نیز صدیقه می باشند. هم چنان که قران کریم درباره حضرت مریم(س) نیز می فرماید "که خداوند مریم را پاک و بر همه زنان هم عصر آن حضرت برتری داد" .

وی با بیان روایتی از امام صادق(ع) به برتری حضرت زهرا(س) نسبت به زنان عالم از ابتدا تا انتهای خلقت اشاره کرد و گفت: ما به معرفت این خاندان نیاز داریم تا از ایشان الگو بگیریم هم چنان که امام زمان(عج) الگوی خود را حضرت زهرا(س) بیان کرده اند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اهمیت تعظیم شعائر الهی این تعظیم را ناشی از تقوای دل دانست و تصریح کرد: این که تنها ادعا کنیم متقی هستیم ممکن است منطبق با واقعیت نباشد در حالی که قرآن کریم منشأ بزرگ شمردن شعائر دین را تقوای دل عنوان کرده است.

وی افزود: مصادیق تعظیم شعائر دین فراوان است که از جمله آنها می توان به برگزاری مجالس اهل بیت(ع)، ساخت مکان هایی که این مجالس در آنها برگزار می شود، مسجدسازی و تربیت افراد مسجدی اشاره کرد.

آیت الله مهدوی با اشاره به اهمیت تربیت افراد مسجدی، بیان مصلحت آمدن به مسجد، اعمال عبادی و شیرینی این اعمال را برای اهل مسجدی کردن مردم مهم دانست و ادامه داد: باید افراد را به خدا، قرآن و مسجد وصل کنیم و اگر برای مردم خوب این مسائل را تبیین کنیم اهل مسجد می شوند.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر مصادیق تعظیم شعائر الهی اذان گفتن است و در روایات نیز آمده است که تنها صدایی که از اهل زمین به عرش می رسد صدای اذان می باشد و زمانی که صدای اذان بلند می شود حجاب ها کنار رفته و رحمت الهی نازل می گردد.

استاد حوزه علمیه اصفهان از دیگر مصادیق تعظیم شعائر الهی را اقامه نماز اول وقت و شرکت در اجتماع مومنین عنوان کرد و گفت: اجتماع آخر هفته و برای نماز جمعه مهم تر از اجتماع در طول هفته است و از روایات اهمیت این موضوع مشخص می شود که حتی باید برای اقامه نماز جمعه خود را به زحمت انداخت.

وی به اجتماع عظیم حجاج به عنوان یکی از مهم ترین مصادیق تعظیم شعائر الهی اشاره کرد و افزود: نائب خاص امام زمان(عج) در این باره قسم یاد کرده است که آن حضرت هر سال در موسم حج شرکت می کنند و همه ما را می شناسند.

آیت الله مهدوی برگزاری مراسم های مربوط به سالگرد چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را نیز از دیگر مصادیق تعظیم شعائر دانست و گفت: امام(ره) و شهدا مسئولیت بزرگی بر عهده ما قرار داده اند و دشمنان انقلاب نیز نقشه های فراوانی طراحی کرده اند.

وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب بارها از نابودی آن خبر داده اند و تجزیه و تحلیل کرده اند اما هر بار تحلیل های آنان نادرست بوده است و این نتیجه ایستادگی مردم می باشد، از سوی دیگر مردم  نیز از برخی رفتار مسئولان رنجیده خاطر هستند و مسئولان هم باید بدانند حضور مردم در مراسم های پیروزی انقلاب دلیل بر تایید عملکرد آنان نمی باشد.

عضو خبرگان رهبری با ابزار تأسف از عملکرد مسئولان و کوتاهی آنان در خصوص مسائل معیشتی مردم و گرانی ها و به ویژه بالا بودن نرخ بیکاری در استان، گفت: با وجود این مسائل باید به یاد داشته باشیم که انقلاب ما انقلاب فاطمی است و سیدی قیام کرد که از نسل فاطمه(س) بود و دشمنان ما تاکنون سیلی زیادی خورده اند و با یک یا علی(ع) دیگرسیلی محکم تری  می خورند.

وی افزود: باید به مسئولان نیز گفت که به این مردم خدمت کنند و حزبی فکر نکنند، زیرا انقلاب ما اهداف بالاتر و بزرگ تری دارد و این انقلاب نیز جزیی از تعظیم شعائر الهی است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha