سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
بودجه

حوزه/حجت الاسلام ایمانی با بیان اینکه حوزه علمیه به بودجه صدقه ای نیاز ندارد و بی‌مهری مسئولان بودجه‌ریزی نسبت به حوزه تکلیف را از دوش مجلس برنمی‌دارد، گفت: مگر صدور انقلاب جز آرمان‌های امام(ره) و رهبری نیست؟ کسانی که با بودجه المصطفي مخالفند با صدور انقلاب و تشیع در قالب عالمانه مخالفت می‌کنند؟ کل بودجه حوزه از بودجه یک دانشگاه مادر این کشور هم کمتر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام حسین ایمانی روز گذشته در مراسم عزاداری مدرسه طالبیه تبریز که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، بیان داشت: حضرت فاطمه(س) به اتفاق نظر تمامی فرقه‌های اسلامی، از شفیعان روز قیامت هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس آموزه‌های دینی ما، اولین فردی که وارد بهشت می‌شود، حضرت فاطمه(س) هستند. حضرت فاطمه در روایتی فرموده‌اند: «تلاوت کتاب خدا، نظر به صورت رسول خدا(س) و انفاق در راه خدا؛ سه محبوب من از دنیای شما می‌باشد».

استاد مدرسه علمیه طالبیه اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) در عرصه‌های تعلیم و تربیت، امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از کیان دین و عمو خیمه‌ی اسلام یعنی ولایت، الگوئی بی‌نظیر و اسوه‌ای جهانی هستند که کلمات به یادگار مانده از ایشان موعید این ادعا می‌باشد.

حجت‌الاسلام ایمانی با بیان اینکه روضه حوزه باید با روضه مردم عادی متفاوت باشد، گفت: آیا فاطمیون زنده‌اند و این جریان مسئولیت دارد یا خیر؟ جریان فاطمیون هدف دارند و به امکانات نیازمند هستند یا خیر؟ سه سال است با بهانه شفاف‌سازی بر علیه نهادهای فرهنگی این نظام توسط افرادی که اتفاقا در این نظام شاغل هستند، جوسازی صورت می‌گیرد.

وی افزود: جامعه المصطفي (ص)‌العالميه، دفتر تبلیغات، حوزه‌های علمیه و مرکز خدمات حوزه به صورت هدفمند مورد هجمه قرار گرفته‌اند؛ من می‌خواهم در این ایام فاطمیه با این افراد اتمام حجتی داشته باشم. لازم است به استحضار مدعیان تجربه و میدان‌داری در عرصه دیپلماسی برسد، جامعه المصطفي(ص)‌العالميه شیفتگان انقلاب اسلامی در سرتاسر دنیا را تحت آموزش قرار داده و به کشورهایشان بازمی‌گرداند؛ این نتیجه‌ای جز صدور عالمانه انقلاب اسلامی در پی دارد؟

این استاد حوزه ادامه داد: مگر صدور انقلاب جزو آرمان‌های امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری نیست؟ کسانی که با بودجه المصطفي مخالفند مگر با صدور انقلاب و تشیع در قالب عالمانه مخالفت نمی‌کنند؟ کل بودجه ۲۰۰ هزار جمعیت حوزه علمیه از بودجه یک دانشگاه مادر این کشور کمتر است.

حجت‌الاسلام ایمانی خطاب به نمایندگان مجلس و افراد دخیل در تعیین بودجه، گفت: بودجه‌ سلیقه شخصی شما نیست و حوزه علمیه تعیین صدقه به عنوان بودجه را نیاز ندارد، تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان علوم انسانی از حوزه علمیه در دانشگاه به عنوان هیئت علمی مشغول خدمت رسانی هستند.

وی ادامه داد: مسئولان عقیدتی سیاسی نهادهای نظامی و نیروهای مسلح و کادر نهادهای قضایی همگی فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه هستند، یک نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نشان دهید که در علم حقوق به اندازه آیت‌الله گیلانی به انقلاب خدمت کرده است یا اگر سراغ دارید یک نفر شبیه آیت‌الله بهشتی را بیاورید، مگر این‌ها فارغ‌التحصیل حوزه نیستند؟

استاد مدرسه علمیه تبریز عنوان کرد: مبلغان که در مناطق محروم در حال فعالیت هستند، همگی تربیت یافته حوزه های علمیه هستند. وضعیت بهت انگیز پژوهشی در حوزه قابل توجه است، آیت‌الله العظمی سبحانی بدون هرگونه تابلو و تبلیغی 320 جلد کتاب تالیف کرده اند؛ اینها خدمت نیستند؟

حجت‌الاسلام ایمانی با تأکید بر اینکه خدمات حوزه باید تبلیغ شود، گفت: مسئولان حوزه علمیه باید خدمات حوزه را به رخ کشیده و از طلبه‌هایی که برای تحکیم مبانی انقلاب اسلامی در حال فعالیت هستند، گزارش آماری ارائه کنند. عملکرد حوزه قابل دفاع است و باید نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهند، امکانات درخواست شود.

وی با طرح این سؤال که بی‌مهری مسئولان بودجه نسبت به حوزه تکلیف را از دوش مجلس برمی‌دارد، خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون های فرهنگی و آموزش و تحقیقات مجلس، اعضای کمیسیون تلفیق مجلس، هیئت رئیسه مجلس و رئیس محترم مجلس که برخاسته از خانواده مرجعیت هستید و تحصیلات دانشگاهی و حوزوی دارید، تا کی می‌خواهید به سکوت خود ادامه دهید؟ مسئولیت شفاف‌سازی در این حوزه بر عهده کیست؟

استاد حوزه علمیه تبریز افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این خصوص موضع‌گیری کرده و از سکوت دست بکشد، باید از حق تضییع شده نهادهای فرهنگی و دینی دفاع شود، اگر امروز کاری صورت نگیرد، فردا خیلی دیر است. در این شرایط کاستن بودجه نهادهای فرهنگی و دینی، بودجه دفاعی و برخورد با رسانه ملی به عنوان زبان گویای ملت در حوزه جنگ نرم، از عقل و منطق پیروی می‌کند و با منویات مقام معظم رهبری مطابقت دارد؟

حجت‌الاسلام ایمانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب به افرادی که دم از «استقلال حوزه» می‌زنند، گفت: حوزه باید از چه کسی و یا چیزی مستقل شود؟ از نظام اسلامی؟ یا از باندبازان منفعت طلب به دنبال منافع و امیال سیاسی خود می‌باشند. نظام برخاسته از حوزه است و اهداف نظام و حوزه مشترک می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی است، اظهار داشت: اگر در حوزه فرهنگ کم بگذاریم، خیانت کرده‌ایم، وقت آن رسیده که از آیت‌الله اعرافی، مجتهد جوان و پرتلاش که با اصول مدیریت کلان آشناست، حمایت و پشتیبانی لازم صورت گیرد و با قحطی بودجه‌ای، این شیفتگان خدمت را بیش از این در تنگنا قرار ندهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بنده IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    2 1
    اینکه امثال گیلانی ها بر سر کار آمدند بخاطر انقلاب بود واینکه امثال بهشتی در غیر حوزه است بله کسانی مثل مرحوم کاتوزیان و ... وجود داشتند. افرادی که قانون مدنی ایران را نگاشتند. ولو اینکه از فرانسه و بلژیک الگو گرفتند. اگر هم مجلس و امثال اینها در نظام وجود دارد ثمره دانشگاه است نه حوزه. چرا که حوزه بیش از از هزار سال قدمت دارد ولی نه مجلسی وجود داشت نه قانون مترقی.
  • سلام IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    1 2
    سلام حوزه نیوز چرا نظرات مخالف رو پخش نمی کنید؟ خدای ناکرده مرامتان این نیست که هرکه نظر مخالف ماست پس بر علیه ماست؟