شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 توماس بوواتیر

حوزه/ توماس بوواتیر، نویسنده و فعال سیاسی فرانسوی: اختلافات و درگیری های اخیر در بین مذاهب و مکتب های دینی اسلامی در فرانسه که اخیر تشدید شده، می تواند در آینده ای نزدیک مشکل ساز شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، توماس بوواتیر، نویسنده و فعال سیاسی فرانسوی، وابسته به یکی از احزاب میانه رو این کشور، ضمن اشاره به موقعیت مطلوب کنونی اسلام و پیشرفت حتمی آن در سال های آینده در فرانسه گفت: خوشبختانه در ده سال اخیر شاهد پیشرفت های چشمگیری در مسئله گسترش دین اسلام به عنوان دومین دین رسمی فرانسه و رفاه نسبی پیروان آن بوده ایم، اما مسئله ای که اخیرا ذهن جامعه را به خود مشغول کرده و حتی به احتمال قوی در آینده ای نه چندان دور، برای مسلمانان این کشور مشکل ساز خواهد شد؛ مسئله درگیری و اختلافات میان مذهبی و میان طایفه ای در بین مسلمانان است.

این نویسنده و مقاله نویس فرانسوی در ادامه گفت: در طی چند ماه اخیر اخباری مبنی بر درگیری پیروان برخی از مذاهب اسلامی در مناطق مختلفی از فرانسه، از طریق رسانه ها مخابره می شود؛ که این مسئله خود به تنهایی کفایت می کند برای اینکه وجهه و آبروی این دین الهی در اذهان پیروان سایر ادیان در این کشور، مخدوش شود.

وی ادامه داد: وجود نقاط اشتراک و برخی از اختلافات در بین مذاهب تمامی ادیان امری عادی و قابل حل است و برای مثال از دیرباز تا کنون بین جامعه ارتدوکس و کاتولیک در فرانسه اختلافات عمیق و ریشه ای وجود داشته، اما هیچ موقع موجب رها کردن اصول دینی و برادری نشده، اما اینکه عده ای از مسلمانان در فرانسه پایه و نقاط مشترک آیین خود را راها کرده و بر سر فروعات دین بحث و جدل می کنند بسیار نگران کننده است.

وی در پایان صحبت های خود تاکید کرد: دین اسلام در فرانسه نوپا و نسبت به مسیحیت نوظهور است، اما با این وجود در طی سال های اخیر پیشرفت و گسترش قابل توجهی داشته و من امیدوارم که مسلمانان این کشور اختلافات مذهبی را کنار گذاشته و با تکیه بر مبانی دینی مشترک و ارکان اسلامی به توسعه اسلام در فرانسه کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یزدی IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    0 0
    متاسفانه اگر ریشه یابی شود برگشت همه این اختلافات برمیگردد به تاریخ صدراسلام عدم امتثال امرپیامبراسلام درمسئله غدیر غیرغدیری هاباید فردای قیامت جوابگو باشند وغدیری ها هم ازافراط گرایی بدور باشندوالادشمن باشمشیر اسلام گردن اسلام رادرهرجابه راحتی میزند