جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان:

حوزه/مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان گفت: اساتید باید طلاب عالم، فاضل و متخلق به اخلاق الهی پرورش دهند تا مبانی دینی و معرفتی را فرا گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم شمسی طاهری در نشست اساتید مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان که همزمان با فرا رسیدن امتحانات پایان نیمسال اول برگزار شد، به تبیین جایگاه حوزه های علمیه پرداخت و بیان کرد: حوزه های علمیه، پایگاه های دین و اساتید سکان داران این پایگاه هستند و طلاب به عنوان امانت های معنوی در اختیار اساتید قرار دارند.

وی با استناد به روایتی از امام سجاد علیه السلام که فرمودند: «اگر معلم وظیفه معلمی را بداند و به آن عمل کند، خداوند نعمت دانش را بر او بیشتر خواهد کرد»، اظهار کرد: معلمان و اساتید با تعلیم و نشر علم، دانش آموختگان را به سوی کمال و ترقی سوق می دهند؛ بنابراین، یکی از وظایف اساتید فرهیخته استعداد شناسی و به ظهور و بروز رساندن توانایی های بالقوه شاگردان است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان ، ارتقاء سطح علمی، اخلاص در عمل، حُسن خلق و فروتنی، علو همت، صبر و بردباری را از ویژگی های استاد نمونه برشمرد و خاطر نشان کرد: اساتید با آشنایی بیشتر با رمز و راز تعليم و تربيت می توانند الگوي تربيتي مناسبی براي طلاب و دانش پژوهان باشند، تا بر آنان تأثیر مثبت گذاشته و به نتیجه مطلوب دست یابند.

طاهری افزود: اساتید باید طلاب عالم، فاضل و متخلق به اخلاق الهی پرورش دهند، تا مبانی دینی و معرفتی را فرا گیرند و در آینده به عنوان کارشناس دینی مکتب اهل بیت علیهم السلام وظیفه خطیر نشر دین در جامعه را به عهده گیرند.

در پایان هر یک از اساتید نظرات و پیشنهادات خود را برای ارتقای سطح علمی طلاب و روند آموزش بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha