جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور گنبد:

حوزه/ معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان گنبدکاووس گارگاه مقاله نویسی را ویژه فارغ التحصیلان این مدرسه برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان گنبدکاووس، گارگاه مقاله نویسی را ویژه فارغ التحصیلان این مدرسه برگزار کرد.

در این کارگاه حجت الاسلام سجادی فر، از پژوهشگران حوزوی، یادگیری مهارت های اجتماعی- اخلاقی و خانوادگی را برای طلاب لازم دانست و بر عملیاتی کردن آموخته ها تاکید کرد.

وی اذعان کرد: هدف از ورود بانوان به حوزه های علمیه تامین نیاز های معنوی جامعه، به ویژه نیازهای بانوان و پاسخگویی به شبهات مربوطه است؛ به این منظور بانوان طلبه باید به روش های تحقیق و مقاله نویسی مهارت داشته باشند.

نماینده نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور گنبدکاووس در راستای تاثیربخشی مقالات خاطرنشان کرد: یک پایان نامه و مقاله اگر براساس قواعد به رشته تحریر درآمده و راهکار ارائه شده باشد؛ می تواند پاسخگوی معضلات جامعه باشد.

حجت الاسلام سجادی فر با اشاره به محتوای غنی دروس حوزوی افزود: به منظور بهره برداری بیشتر طلاب از درس فقه، مناسب است درس فقه پژوهی در حوزه گنجانده شود.

وی ادامه داد: آموزش و پژوهش باید با یکدیگر همراه باشند، زیرا این دو متفاوت از یکدیگر هستند؛ در آموزش با سؤال رو به رو می شوید و پژوهش به منظور رسیدن به جواب سوال انجام می شود.

نماینده نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور گنبدکاووس حوزه ضمن بیان اهمیت پژوهش محوری آموزش، ابراز کرد: در آموزش علم توزیع می شود، ولی در پژوهش علم تولید می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha