جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هلال بن علی

حوزه/ مدیراجرایی آستان محمد هلال ابن علی (ع) آران وبیدگل از معرفی ۴۰ دستاورد همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درحرم مطهر این امامزاده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، سید جواد تکیه، شامگاه یک شنبه، در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، نمایشگاه «سیر انقلاب»، در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع)، برپا می شود.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) ادامه داد: در این نمایشگاه، که در شبستان آیت الله عاملی دایر می گردد، دستاوردهای چهل ساله ی انقلاب اسلامی در شهرستان آران و بیدگل، در زمینه ی صنعت، برق، عمران، شهرسازی، و ... به نمایش در خواهد آمد. همچنین این دستاوردها به صورت روزانه و برای استفادهی عموم مردم، در سایت و کانال هلال، قرار خواهد گرفت.

 تکیه، در ادامه به تشریح برنامه های آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)، در ایام دهه ی مبارک فجر که مقارن با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است؛ پرداخت و خاطر نشان کرد : استقبال از دهه ی فجر، با برگزاری محفل قرآنی "کاروان انقلاب"، آغاز خواهد شد.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) ادامه داد: این محفل قرآنی، پنجشنبه، ۴ بهمن ماه  با حضور قاریان بین المللی قرآن، در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار خواهد شد و علاوه بر پخش زنده از رادیو قرآن، با یک شب تأخیر، از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.

وی ، به  دستاوردهای  طی چهل ساله گذشته در آستان  محمدهلال ابن علی(ع) اشاره کرد و گفت: در حالی که  تعداد کتب کتابخانه و مرکزاسناد این آستان قبل از انقلاب  8 هزارجلد بود، این رقم طی چهل سال گذشته به بیش از 119  هزار جلد کتاب افزایش پیدا کرده است                                                                                                              .

نکیه ، در پایان  از ساخت موکب محمد هلال بن علی(ع) به عنوان اولین موکب مردمی در عراق، در زمینی به مساحت 2 هزار متر مریع در عمود 1124  که از سوی یک خیر عراقی در محضر آیت الله سیستانی وقف شده است، خبر داد و گفت: این موکب دارای حسینیه، آسایشگاه، 60 چشمه سرویس بهداشتی مردانه و زنانه، حمام، آشپزخانه، و ارائه خدمات درمانی و پزشکی در دو طبقه در حال ساخت است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهرجو IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    0 0
    خیلی عالی هست.
  • مهرجو IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    0 0
    عالیه