شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ارزانی

حوزه/ حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه وظیفه روحانیون بعد از توجه به فضای داخلی، تمرکز بر فضای بین المللی است، گفت: امروز تشنگی نسبت به دریافت حقایق و دستاوردهای انقلاب در فضای خارج از کشور احساس می شود.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی که در سابقه کاری خود تبلیغ درعرصه بین الملل را داراست و اکنون رئیس انجمن مبلغین زباندان حوزه علمیه قم و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، درگفت وگو با خبرنگار «حوزه» دراصفهان پیرامون دستاوردهای انقلاب در بعد جهانی و رسالت روحانیت در برابر چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: به نظر من وظیفه مبلغین در شرایط حاضر بسیار خطیر است و شاید بسیار سنگین تر از سایر آحاد دیگر جامعه باشد .

وی با بیان اینکه شناخت صحیح و دقیق فضای موجود و بیان وضع موجود به طریق صحیح از مهمترین رسالت هایی است که می تواند بر دوش مبلغین حوزه قرارداد، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر بیان وضع موجود همراه با انصاف و عدالت  و تبیین اینکه پیش ازانقلاب کجا بوده ایم و امروز کجایی، حائز اهمیت است .

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور عنوان کرد: امروز قضاوت های افراطی و تفریطی باعث ضربه به نظام جمهوری اسلامی شده، برخی اوقات چنان تعریف های افراطی از انقلاب صورت می گیرد که باعث آسیب به انقلاب می شود و بعضی اوقات تخریب های تا حدی است که جواب معکوس می دهد

وی تاکید کرد: یک روحانی باید با عقل و درایت در فضای امروز تحلیل درست داشته باشد و به مردم ابلاغ کند که یکی از راه های آن ابزار منبر و بخش دیگر استفاده از فضاها و ابزارهای نوین است که می تواند فضای مجازی ، یاداشت گذاشتن و پست و توئیت زدن درفضای بین المللی و کتاب نوشتن باشد.

حجت الاسلام ارزانی خاطرنشان کرد: در این عرصه مبلغین باید دو کار را همزمان انجام دهند، یکی این که دستاودرهای انقلاب را بیان کنند و دوم، خطاها و خلاءها و نقدها را مشفقانه و دلسوزانه بیان کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه روحانیون بعد از توجه به فضای داخلی، تمرکز بر فضای بین المللی است، گفت: امروز تشنگی نسبت به دریافت حقایق و دستاوردهای انقلاب در فضای خارج از کشور احساس می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: واقعا بسیاری از مردم جهان به دنبال دریافت مدل حاکمیتی هستند، امروز مدل های فدرالی، لیبرالی و سکولاری دولت های دنیا پاسخگو نبوده و امروزه شاهدیم که فرانسه که ادعای مهد آزادی جهان را دارد،  نتوانسته به درخواست ها پاسخ بدهد، لذا معرفی جمهوری اسلامی در قالب یک مدل مطلوب لازم است.

انتهای پیام

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha