سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شیخ ماهر عبدالرزاق

حوزه/ شیخ عبدالرزاق با انتقاد از عدم حضور برخی حاکمان عربی در نشست اقتصادی لبنان گفت: اتحادیه عرب به آلت دست آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ ماهر عبدالرزاق رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان با تمجید از سخنرانی رئیس جمهور لبنان در نشست اقتصادی سران عرب در بیروت، گفت: میشل عون نماینده عربیت اصیل است و ترجمان احساسات و دغدغه‌های مردم عرب است که دنبال زندگی عزتمندانه اند و چشم به وحدت و عزت و کرامت دوخته اند و از فقر و ذلت و نوکری دشمنان بیزارند.

وی افزود: برخی حاکمان عرب به دستور آمریکا و برای انتقام از لبنان به خاطر پیروزی در برابر تروریسم و اسرائیل و ایستادگی ارتش و ملت و مقاومت آن در برابر رژیم صهیونیستی در این نشست حاضر نشدند، اما امروز برای همه مردم عرب روشن شده است که پادشاهان و حاکمان عرب تنها آلت دست آمریکا هستند و اختیاری از خود ندارند و این اوج ذلت و حقارت را نشان می دهد.

شیخ عبد الرزاق خطاب به حاکمان عرب گفت: باید به خودتان ببالید که به لبنان، سرزمین دلاوری و پیروزی فداکاری و مقاومت بیایید، زیرا لبنان در خط مقدم نبرد از شما و هویت عربی شما و از ملت شما دفاع می کند و پروژه تروریستی و اسرائیلی را ناکام گذاشت. ای کاش به لبنان می آمدید و در فضای عزت و کرامت آن نفس می‌کشیدید شاید مفهوم مردانگی و عزت و فداکاری را می فهمیدید.     

وی ادامه داد: این اتحادیه عرب چیزی جز فریب ملت‌های عربی نیست. این اتحادیه برای فلسطین و حمایت از آن چه کار کرده است؟ اتحادیه عرب از یمن و بمباران آن خبر دارد؟ اتحادیه عرب در قبال توطئه ها بر ضد سوریه و عراق و لبنان و حمایت از تروریسم چه موضعی از خود نشان داد؟ این اتحادیه عرب چیزی جز آلت دست آمریکا و اسرائیل نیست و به زیان ملت های عربی تلاش می کند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha