جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین عباس اسکندری

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: حرکت در مسیر شرع و قانون و اجرای امینانه نیّت واقفان موجب افزایش اعتماد عمومی به سازمان اوقاف و مسئله وقف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در دیدار با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، با اشاره به وظایف سازمان اوقاف اظهار کرد: در طول تاریخ، واقفان نیک‌اندیش بسیاری با هدف خدمت به مکتب اهل بیت(ع)، املاک خود را وقف کرده‌اند و برکات آنها هنوز نصیب جامعه می‌شود.

وی افزود: موقوفات فراوانی در ایران به ویژه شهر قم وجود دارند که دارای نیت‌های مختلف هستند و نیازهای گوناگون را مد نظر داشته‌اند که بیشتر آنها مربوط به روضه‌خوانی برای سیدالشهدا(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) و نیز خدمت به مردم در حوزه‌‌های درمان، سلامت و پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و حوزه‌های علمیه هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به وظایف سازمانی این اداره کل گفت: حفظ و حراست از موقوفات به عنوان امانت‌های مردمی و تلاش در راستای اجرای امینانه نیت واقفان از جمله این وظایف به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: مراجع عظام تقلید پیوسته به مردم و مسئولان توصیه و ارشاد لازم را داشته اند که اداره کل اوقاف نمی‌تواند نسبت به حقوق موقوفات کوتاه بیاید، زیرا چنین اختیاری هم نداریم و شرع و قانون این اجازه را نداده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برخی مواقع شاهد عدم تمکین در مقابل نیت اصلی موقوفات هستیم گفت: بهره‌برداری از رقبات موجود باید کاملا بر اساس نیت واقفان باشد، تا موجب تداوم فرهنگ وقف شود.

وی توسعه مکتب اهل بیت(ع) و کمک به اقشار ضعیف جامعه را از جمله مهمترین نیت واقفان دانست و افزود: لازم است به گونه‌ای عمل کنیم که مردم به سازمان اوقاف اعتماد داشته باشند و این اعتماد هر روز بیشتر شود، اگر در مسیری که شرع و قانون برایمان در نظر گرفته‌اند حرکت کنیم، اعتماد عمومی به سازمان اوقاف افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با تاکید بر حمایت بزرگان و مسئولان از ادارات کل اوقاف در راستای اجرای وظایف شرعی و سازمانی عنوان کرد: در صورت حمایت همه جانبه مردم و مسئولان و نیز رهنمودهای بزرگان، می‌توانیم امانت‌دار خوبی در زمینه احقاق حقوق موقوفات و اجرای امینانه نیت واقفان باشیم.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha