پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام قریشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلام در زمینه مبارزه با قاچاقا کالا، شورای فرهنگ عمومی باید به این مقوله ورود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در جلسه‌ شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مسائل حاشیه‌نشینی شهر باید در جلسات شورای فرهنگی استان مورد توجه قرار گرفته و پیگیری شود.

وی با اشاره به مسئله قاچاق در کشور افزود: عدم توجه به قاچاق اجناس در استان مشکلات و مضرات عدیده‌ای را برای کشور در پی خواهد داشت، همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، از جمله مضرات قاچاق عدم دریافت منافع مالیاتی و گمرکی از کالاهای قاچاق توسط دولت است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: با توجه به سال حمایت تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی متاسفانه مقابله با کالای قاچاق از بدو ورود به کشور تا فروش با هماهنگی همراه نیست و کنترل صحیح نمی‌شود و اینکه مقام معظم رهبری دستور آتش زدن کالای قاچاق را می دهد، نشانگر آن است که ایشان قاچاق را برای تولید داخل بسیار مضر و خطرناک می‌دانند.

وی در ادامه  به بیان اهمیت مبارزه با قاچاق در استان پرداخت و افزود: اهمیت مبارزه با قاچاق به قدری زیاد است که مقام معظم رهبری درسفر به استان در سال 75 در سخنرانی خود به این مسأله تاکید کردند که باید در مقابل قاچاق مبارزه قانونی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد:دستگاه‌های مکلف به مبارزه در زمینه قاچاق باید گزارش عملکرد خود را ارائه دهند و ارائه گزارش از نهاد و سازمانی نشان‌گر عملکرد آن است. متاسفانه برخی دستگاه‌ها تا مجبور نشوند و از آن‌ها رائه گزارش درخواست نشود دست به اقدام نمی‌زنند و شورای فرهنگی استان نیز باید در مسئله قاچاق به خوبی ورود داشته باشد، چرا که قاچاق، تولید داخلی و اشتغال در کشور را از بین می‌برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha