جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ درگذشته مردم گرفتار نوعی از جاهلیت بودند؛ اما امروز برخی ها گرفتار جاهلیت مدرن و سگ گردانی شدند و دیگر اثری از ارزش های دینی و الهی در آنان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی  امروز در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه(س) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید و اقشار مختلف مردم در بیت معظم له در قم برگزار شد، با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) معصوم است، چون رضایت او رضایت خدا است، گفت: خطبه ای که معروف به نام حضرت صدیقه طاهره است و ایشان ایراد کردند، نشان از فصاحت و بلاغت حضرت در سخن و گفتار است.

سخنران این مراسم با بیان اینکه انبیاء الهی دلسوز امت بودند و در رأس این دلسوزی و مهربانی پیامبر(ص) قرار داشتند، اظهارداشت: اهل بیت(ع) هم دلسوز مردم بودند و دوست نداشتند، مردم به سمت گمراهی و انحرافات بروند، برای همین همه تلاششان را برای هدایت مردم بکار می گرفتند.

وی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) با آگاهی خاصی از میان همه آیات در مورد پیامبر(ص) به آیه دلسوزی و رأفت پیامبر(ص) برای هدایت مردم اشاره می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: اما همه این الفت و مهربانی پیامبر(ص) برای این بودکه مردم از مسیر حق و حقیقت منحرف نشوند، ولی حوادث بعد رحلت پیامبر(ص) باعث شد مردم از مسیر دین داری منحرف شوند.

سخنران این مراسم افزود: در این خطبه حضرت زهرا(س) به مردم یادآور می شوند« که ای مردم شما قبل از بعثت درجاهلیت بودید، فقیر بودید، هویتی نداشتید، همیشه در جنگ بودید، این پیامبر(ص) بود که با مبعوث شدنش شما مردم را از جاهلیت نجات داد، فرهنگ، اخلاق و ادب آموخت»، اما چه شد الان بعد رحلت پیامبر(ص) همه چیز را فراموش کردید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: درگذشته مردم گرفتار نوعی از جاهلیت بودند؛ اما امروز برخی ها گرفتار جاهلیت مدرن و سگ گردانی شدند و دیگر اثری از ارزشهای دینی و الهی نیست.

سخنران این مراسم افزود: حضرت زهرا(س) فرمودند« ای مردم امیر المؤمنین(ع) سید اولیاء بود، برای هدایت مردم تلاش کرد، از هیچ تلاشی برای جلو گیری از جامعه کم کاری نکرد و اگر ولایت نبود، امروز اثری از اسلام نبود.

وی اظهار داشت: اما امروز شما منتظر دوری و خبر مرگ حضرت علی(ع) بودید، چه شد مردم از عهد و پیمان خود بعد از رحلت پیامبر(ص) برگشتند، در جنگ ها شرکت نکردند و از جنگ با دشمنان در قضیه احد فرار کردند. این تاریخ است نمی شود از آن دوری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: اما آن کسانی که از جنگ با دشمن در احد فرار کردند، توجیه کردند، که ما اولین نفری نبودیم که فرار کردیم، ولی این دسته از افراد شیطان پیروی کردند، اینها که جهادگر بودنددر پشت درب خانه امیر المؤمنین(ع) جمع شدند، هیزم آوردند و خانه را با اهلش آتش زدند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha