چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حجت الاسلام صادقی با بیان این که عرصه تبلیغ نیازمند عناصری همچون اخلاق، علم و مهارت است، گفت:: اگر یک مبلغ هر یک از داشتن یکی از این عناصر محروم باشد نمی تواند در عرصه تبلیغ دین موفق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست معاونان تبلیغ حوزه علمیه استان، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: فاطمیه را می توان از سه منظر گریستن، نگریستن و زیستن نگاه کرد.

وی افزود: از منظر گریستن اگر شرح حال زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) برای هر انسان منصفی بیان شود، به طور حتم موجب ناراحتی و گریستن می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که ارزش واقعی حضرت زهرا (س) به فرزند پیامبر(ص) و همسرامیرالمؤمنین (ع) بودن نیست، بیان داشت: عمده دلیل عظمت حضرت زهرا (س) از باب انسان کامل بودن آن حضرت است.

وی، نگریستن را دومین منظر پرداختن به فاطمیه عنوان کرد و افزود: نگریستن یک فرصتی است تا ما تاریخ فاطمیه را برررسی کنیم و با فضائل و مناقب حضرت آشنا شویم.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که حضرت فاطمه (س) هم از حیث حدوث و هم از حیث بقا همسفر قرآن است، خاطرنشان کرد: این ایام فرصتی که ما نیز زندگی خود را بازبینی کنیم و آن را برای سیره عملی آن حضرت تطبیق دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز بالاترین ظرفیت در حوزه تبلیغ وجود دارد، تصریح کرد: مسجد، مدارس، هیأت‌های مذهبی و کانون‌های تبلیغی بسیاری در جامعه وجود دارد که از نعمت داشتن مبلغ بی بهره هستند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تشویق و استعداد یابی در مدارس تأکید کرد و گفت: باید طلابی که استعداد تبلیغ دارند شناسایی، تشویق و تعلیم داده شوند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که عرصه تبلیغ نیازمند عناصری همچون اخلاق، علم و مهارت است، خاطرنشان کرد: اگر یک مبلغ هر یک از داشتن یکی از این عناصر محروم باشد نمی تواند در عرصه تبلیغ دین موفق شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان همچنین بر ضرورت ساماندهی طلاب علاقه مند در عرصه تبلیغ تأکید کرد و گفت: باید پس از شناسایی، تعلیم و ساماندهی طلاب مبلغ از توان و ظرفیت آنها در رفع نیازهای تبلیغی جامعه و نهادهای کشور بهره گرفته شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به طرح بینات این معاونت اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف پاسخ به خلأهای تبلیغی در جامعه ایجاد شده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که در جامعه فضاهای تبلیغی بسیاری وجود دارد که از نعمت مبلغ بی بهره هستند، بیان داشت: باید از توان و ظرفیت طلاب علاقه مند به تبلیغ در این فضاهای موجود بهره گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha