شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دوره آموزشی «بهداشت و سلامت و روان» رایگان برای امامان جماعت در برادفورد

حوزه/ یک موسسه با نام «اشتراک صدای برادفورد» برای امامان جماعت، دوره آموزشی رایگان «بهداشت و سلامت روان» برگزار کرده تا روحانیون مذهبی بتوانند به نقش حیاتی مشورت دهی در این رابطه به جوامع اسلامی بهتر بپردازند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thetelegraphandargus، دوره آموزشی «بهداشت و سلامت روان» به صورت رایگان برای امامان جماعت در مساجد شهر برادفورد در انگلستان گذاشته می شود.

هدف از برپایی این دوره  آموزشی، رسیدگی به نیازهای ویژه بهداشت و سلامت روان جامعه اسلامی و پاسخ گویی درست به نیازهای آنان است.

یک سخنگوی «اشتراک صدای برادفورد»، سازمانی که این دوره آموزشی را برای امامان جماعت انگلیسی برگزار کرده گفت: امامان جماعت نقشی بنیادین در رشد دینی و روحانی ما ایفاء کرده و اغلب نقش های اضافی در جامعه اسلامی از جمله عقد زوج های جوان، واسطه گری میان بحث و درگیری ها را دارند و معمولا نخستین کسانی هستند که مردم برای مشورت و نصیحت شنیدن به سراغشان می روند.

وی افزود: بسیاری امامان جماعت نمی دانند هنگامی که مردم با مشکلات روان پریشی به آن ها مراجعه می کنند چه پاسخی بدهند.  این برنامه آموزشی دیدگاه حرفه ای و معنوی امامان جماعت را تقویت کرده و آنان را در ایفای نقش هایشان در جامعه قدرتمندتر می سازد.

این سخنگو ضمن اشاره به اینکه بسیاری مسلمانان هنگام روبرویی با مشکلات روان درمانی، از مراجعه به پزشکان خجالت می کشند گفت: ما به این نتیجه رسیده ایم که جامعه اسلامی معمولا هنگام روبرویی با معضلات سلامت روان و بحران هویت معنوی، حس شرمندگی و ننگ می کنند و بسیاری از آنان حاضر نیستند به متخصصان و روانشناسان حرفه ای با آموزش های غربی که دین و فرهنگ آنان را درک نمی کنند، مراجعه کنند.

وی افزود: در بسیاری از فرهنگ ها بیماری های روانی به سادگی پذیرفته شده نیستند و مراجعه به پزشک برای درمان آن ها ننگ آور محسوب می شود. هدف ما این است که بتوانیم آگاهی رسانی در آموزش های سلامت روان در مساجد ایجاد کنیم و امامان جماعت را به شرکت در این دوره ها ترغیب نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha