پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گلزار شهدای تبریز

حوزه/ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی در حاشیه بازدید از چهار گلزار مطهر شهدای شهر تبریز گفت: نسل چهارم انقلاب و آیندگان بایستی حماسه‌آفرینان و قهرمانان ملی کشور خود را بشناسند و یکی از مهم‌ترین اقدامات در این حوزه ساماندهی مناسب گلزار شهداست چرا که میراث گران‌بهای دفاع مقدس هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی، عباس پورحسن، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی صبح امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از چهار گلزار مطهر شهدای شهر تبریز تصریح کرد: امروز ما هر چه داريم از شهيدان و فرهنگ ايثار و شهادت است و ساماندهی گلزار شهدا نمونه‌ای بارز از مصادیق تکريم شهدا است.

عباس پورحسن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا افزود: نسل چهارم انقلاب و آیندگان بایستی حماسه‌آفرینان و قهرمانان ملی کشور خود را بشناسند و یکی از مهم‌ترین اقدامات در این حوزه ساماندهی مناسب گلزار مطهر شهداست چراکه میراث گران‌بهای دفاع مقدس هستند.

وی با تأکید بر اهمیت و جایگاه شهدا و لزوم توجه بیشتر به شهدای گران‌قدر گفت: حفظ و ارزش نهادن به جایگاه شهدا و ضرورت انجام اقدامات اصولی در خصوص ساماندهی مزار شهدا می‌تواند نقش مهمی در دستیابی بنیاد به اهداف و رسالت‌های فرهنگی و ترویجی خود داشته باشد.

پورحسن بابیان اینکه ۲ هزار و ۵۲۶ شهید در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز آرمیده است تصریح کرد: ساماندهی و مناسب‌سازی فاز یک گلزار شهدای وادی رحمت تبریز در سال ۱۳۹۴ به اتمام رسیده است و فاز ۲، با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال انجام است که متولی این امر سازمان آرامستان‌های شهرداری کلان‌شهر تبریز و خود شهرداری است.

مدیرکل بنیاد آذربایجان‌شرقی در خصوص گلزار شهدای شنب‌غازان تبریز اظهار داشت: اجرای طرح فندانسیون مسقف‌سازی گلزار شهدای شنب‌غازان با ۴۷ مزار شهید دفاع مقدس و یک مزار شهید مدافع حرم، به اتمام رسیده و بستر محوطه گلزار تحکیم گردیده است.

وی افزود: محل مزارهای شهدا در این گلزار کدگذاری شده و اسکلت فلزی سازه مسقف در حال ساخت است که بعد از آماده شدن، در صورت مساعد بودن شرایط جوی استان پیاده‌سازی و نصب خواهد گردید.

پورحسن در خاتمه گفت: طرح عملیات ساماندهی گلزار شهدای بقائیه با 359 مزار مطهر شهید و گلزار ستارخان با 138 مزار به تأیید رسیده است و اجرای آن در دستور کار بنیاد قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha