پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس‌تی وی

حوزه/ سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای، اقدام دولت آمریکا در بازداشت خبرنگار شبکه پرس‌تی وی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای، اقدام دولت آمریکا در بازداشت خبرنگار شبکه «پرس‌ تی وی» را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری این خبرنگار شدند. در متن این بیانیه آمده است:

بنابر گزارش پلیس آمریکا، خانم مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) خبرنگار سیاه پوست آمریکایی تبار تبعه ایران و مجری شبکه‌ خبری پرس تی وی، بدون وجود اتهام دستگیر شد. رفتار خشونت آمیز و تحقیر کننده‌  پلیس با بستن دست و پا‌های مشارالیها نقض آزادی بیان و در نتیجه نقض حقوق بشر محسوب می‌شود.

هرچند از آغاز تشکیل دولت در قاره‌ آمریکا؛ سرخ پوستان و سیاه پوستان در معادلات سیاسی و اعتقادی آمریکا جایگاه بشری نداشته اند و پس از گذشت چند صدسال که ظاهرا از بردگی آزاد شده اند، لکن هنوز هم از حقوق برابر با سفید پوستان برخوردار نشده و فاصله طبقاتی و نژادی فراوانی با سفید پوستان دارند.

سیستم قضایی و انتظامی آمریکا نسبت به سیاه پوستان بیدادگری می‌کند، به نحوی که در سالیان اخیر تعداد زیادی از افراد سیاه پوست توسط پلیس آمریکا به دلایل واهی بازداشت و یا با تیراندازی به قتل رسیده اند.

دستگیری خبرنگار و مستند ساز بزرگوار ما نیز مستثنی از این نقض حقوق بشری نبوده و نخواهد بود و ظاهرا نقض حقوق ملی و بین المللی توسط دولت آمریکا پایانی ندارد. همان طورکه مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند: «هیچ دولتی را نمی‌شناسم که به قدر دولت آمریکا ناقض حقوق بشر باشد.»

اتفاقی که برای خانم مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس تی وی در آمریکا افتاده است، خارج از ابعاد حقوق بشری آن که نمونه‌ای از حقوق بشر غربی و آمریکایی است، نمادی دیگر از ماهیت واقعی غرب در شعار چرخش آزاد اطلاعات است! تنها گناه مرضیه هاشمی و ده‌ها خبرنگار دربند در کشور‌های غربی این است که توانسته اند با گزارش‌های خود پروپاگاندای خبری یک طرفه امپریالیسم و غرب را به چالش بکشند و شکنندگی آن را به اثبات برسانند.

دفاع امروز ما از این خبرنگار دربند فقط دفاع از یک نفر نیست؛ دفاع از آزادی بیان و دفاع از چرخش آزاد اطلاعات است. سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از کشور‌های آزادی خواه جهان و سازمان ملل و شورای حقوق بشر و کمیسر عالی درخواست دارد در اقدامی بشردوستانه نسبت به آزادی خانم مرضیه هاشمی تلاش جدی به عمل آورد. بدیهی است؛ دولت آمریکا مسئول اقدام غیر قانونی و رفتار ضد حقوق بشری خود خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha