جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای فرهنگی رکن آباد

حوزه/ یکی از مشکلات حوزه فرهنگ این است که بسیاری خود را در این موضوع دخیل می‌دانند، اما همین افراد در زمان پاسخ‌گویی هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرند. حوزه فرهنگی و مذهبی متولی بسیاری دارد، اما فقط با گفتن حرف‌های زیبا مشکلی حل نخواهد شد، بلکه با عمل و انجام فعالیت‌ها مثبت می توان مشکلات را برطرف کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، اولین جلسه هماهنگی شورای فرهنگی مذهبی شهرک‌های شمال شرق شیراز، با حضور فرماندهان پایگاه مقاومت، مسئولین کانون فرهنگی مساجد، معتمدین و صاحب نظران عرصه فرهنگ، به میزبانی حسینیه طریق الرضا (ع) شهرک بزرگ رکن‌آباد شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی آدینه، معاون تبلیغ مدارس علمیه شیراز و مسئول قرارگاه فرهنگی مذهبی علی ابیطالب(ع) در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسات شورای فرهنگی شهرک رکن‌آباد طبق تاکید و منویات مقام معظم رهبری، بر لزوم برپایی مرتب این جلسات تأکید کرد و گفت: شورای فرهنگی از جمله شوراهای مهم و حساس است که چنانچه به صورت مرتب برگزار شود و به مسائل مهم فرهنگی شهرک‌ها  بپردازد، می‌تواند تأثیری بسزایی بر توسعه فرهنگی مذهبی حاشیه شهر شیراز داشته باشد.

معاون تبلیغ مدارس علمیه شیراز  در خصوص برگزاری  اولین جلسه شورای فرهنگی شهرک‌ها در جمع  معتمدین، مسئولین فرهنگی مذهبی و همچنین ائمه جماعات مساجد این مناطق، افزود: هدف از تشکیل این شورا، تقویت و انسجام برنامه های فرهنگی در شهرک‌ها، رصد مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی، شناخت و استفاده از توانمندی‌های موجود در مناطق حاشیه‌ای شیراز و کمک به تشکیل و تقویت نهادها و تشکل‌های مردمی با همکاری دستگاه‌های متولی در شیراز است.

وی ادامه داد: اگر مسئولان فرهنگی، مساجد و ائمه جماعت فعال را در  امور فرهنگی دخیل بدانند و جایگاه رفیع مسجد را محور فعالیت‌های محله‌ای قرار دهند، پیشرفت چشمگیری را در عرصه فرهنگ عمومی مشاهده خواهند کرد.

امام جماعت مسجد جامع علی ابیطالب (ع) شهرک رکن‌آباد به مناسبت ایام فاطمیه و ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی نیز گفت: در طول تاریخ رسوبات فکری منحرف نسبت به جایگاه و ارزش والای زن صورت گرفته و فاطمیه فرصت مناسبی است تا مقام شامخ زن و جایگاه والای آن در اسلام و سیره اهل‌بیت (ع) تبیین شود و بر این نکته تاکید شود که الگوبرداری از شخصیت‌های مذهبی در همه عرصه‌ها اجتماعی و خانوادگی مورد نیاز جامعه اسلامی است  و تنها راه نجات ما در مقابله با هجمه‌های فرهنگی، اتحاد و همفکری در برپایی این‌گونه مجالس است.

مشکلات فقط با حرف زدن حل نمی شود

در ادامه این جلسه حجت الاسلام پرویزوند، امام جماعت مسجد امام حسن (ع) شهرک پارسیان به مشکلات فرهنگی در سطح شهرک‌های حاشیه شیراز اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات حوزه فرهنگ این است که بسیاری خود را در این موضوع دخیل می‌دانند، اما همین افراد در زمان پاسخ‌گویی هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرند. حوزه فرهنگی و مذهبی متولی بسیاری دارد، اما فقط با گفتن حرف‌های زیبا مشکلی حل نخواهد شد، بلکه با عمل و انجام فعالیت‌ها مثبت می توان مشکلات را برطرف کرد.

به مشکلات فرهنگی توجه شود

حجت‌الاسلام کشاورزی، امام جماعت حسینیه طریق الرضا محله  اکبرآباد نیز در این جلسه ضمن جمع‌بندی مطالب ارائه‌شده، افزود: اگر به دنبال توسعه همه‌جانبه فرهنگ اسلامی در مناطق حاشیه شهر شیراز هستیم، باید مسائل بخش فرهنگ را در اولویت قرار داد و راهکار مورد نظر تشکیل شورای فرهنگی در همه شهرک‌ها و محله ها با محوریت مساجد است.

پس از سخنان ائمه جماعات اعضای شورای فرهنگی  شهدای رکن‌آباد در خصوص دستورات این جلسه وارد بحث و گفتگو و تبادل‌نظر شدند.

در پایان این جلسه موضوع چگونگی برگزاری برنامه های پیش رو خصوصاً مراسم دهه مبارک فجر و جشن چهل سالگی انقلاب و همچنین هماهنگی مساجد و هیئات در برگزاری باشکوه‌تر مراسم ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) مورد بحث و برنامه‌ریزی قرار گرفت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha