شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام طالب پور در جمع بانوان مبلغه گفت: زنان در مبارزات قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و دفاع مقدس حضور فعالی داشتند، به گونه ای که درصد فعالیت های آنان چه از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی و ورزشی پیشرفت چشم گیری داشتند و آمارهای رسمی نیز این مطلب را تایید می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن طالب پور، در نشست مبلغان با موضوع «نقش و جایگاه زن در تحولات سیاسی و اجتماعی صدر اسلام و ارتباط آن با عصر فعلی»، در مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان، به اجتماعی بودن انسان پرداخت و گفت: اجتماعی بودن یعنی انسان به تنهایی قادر به تأمین نیاز های خود نیست؛ همچنان که خداوند در قرآن این چنین (خلقناکم ازواجا) فرموده است و هیچ انسانی نمی تواند مدعی شود که نیاز هایش را به تنهایی تامین می کند.

وی افزود: زن و مرد از نظر جایگاه، ارزش و خلقت برابرند و به عنوان دو موجود مکمل هم خلق شده اند و بعثت پیامبران نیز برای هر دوی آن ها بوده است. در انجام تکالیف دینی نیز باهم برابرند(من عمل صالحا من ذکر و انثی... حیاة طیبا)جزا و پاداش آن ها نیز مساوی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر 8 نجف اشرف به همراهی زن ها در عرصه های مختلف در صدر اسلام اشاره کرد و گفت: نمونه بارز این همراهی حضرت خدیجه(س) است که تمام سرمایه خود را در اختیار پیامبر(ص) گذاشت و در راه اسلام خرج کرد.

حجت الاسلام طالب پور به دومین زنی که نقش اساسی در اسلام داشت اشاره کرد و تصریح کرد: حضرت زهرا(س) با عمر کوتاهشان تاثیر بسیاری در اسلام داشتند در جنگ احد به عنوان پرستار ایفای نقش کردند و در غربت امیر المؤمنین(ع) پشتوانه ایشان بودند.

وی به شبهه ای که در ماجرای فدک مطرح است اشاره و بیان کرد: فدک پشتوانه اقتصادی حکومت امیر المؤمنین(ع) محسوب می شد و حضرت به خاطر مبارزه سیاسی به دنبال فدک بودند و تاریخ گواه است که حضرت فاطمه(س) حتی یک بار به فدک نرفتند و همچنین فدک تا زمان امام صادق(ع) در غصب خلفا بود، بنابراین معلوم است که حضرت به خاطر منافع شخصی پیگیر فدک نبودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر 8 نجف اشرف به این شبهه که چرا حضرت زهرا(س) خود را از مرد نابینا می پوشاند، ولی در کوچه برای دفاع از حضرت امیر المومنین(ع) حضور پیدا می کنند؟ این گونه پاسخ داد که حضرت در عرصه فردی خود را از نابینا می پوشاند، ولی در عرصه اجتماعی به علت در خطر بودن اصل اسلام و درک وظیفه که همان دفاع از ولایت است، حضور می یابند.

حجت الاسلام طالب پور سومین زن تاثیر گذار را حضرت زینب(س)خواند و گفت: حضرت زینب پنج معصوم را درک کردند و حضرت امیر المومنین و امام حسن علیهما السلام در برخی امور با ایشان مشورت می کردند چون عقل ایشان کامل بود و به عقیله بنی هاشم و صاحبة الشوری مشهور بودند.

وی با اشاره به الگوگیری زنان امروز از حضرت خدیجه،حضرت زهرا و حضرت زینب(س) افزود: در مبارزات قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و دفاع مقدس نیزخانم ها حضور فعالی داشتند، به گونه ای که درصد فعالیت های آنان چه از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی و ورزشی پیشرفت چشم گیری داشتند و آمارهای رسمی نیز این مطلب را تایید می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha