جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: علما از فرمانده هان حرکت نظام اسلامی هستند، چرا که علما در تبیین عوامل به وجود آمدن انقلاب اسلامی و حرکت برای تقویت نظام جمهوری اسلامی مسئولیت بسیار زیادی دارند.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز در جمع مسئولین واحد آموزشی مدارس علمیه استان، گفت: انقلاب اسلامی ما به واسطه روحانیت و دعوت مرجع عالی مقام حضرت امام خمینی(ره) شروع شد و بقای انقلاب اسلامی به واسطه مرجعیت و مجتهدین با بصیرت ممکن است.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: علما مسئولیت بسیار زیادی در این زمینه دارند، چرا که نفوذ و تاثیرپذیری آنها در جامعه بیشتر است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: بقای انقلاب اسلامی نیازمند ایثار و از خود گذشتگی است، لذا همانطور که انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) از ایثارگران جامعه بشریت هستند، علما و روحانیون نیز در جامعه ما برای ازخودگذشتگی نسبت به دیگران، سزاوارترند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: علما از فرماندهان حرکت نظام اسلامی هستند، چرا که علما در تبیین عوامل به وجود آمدن انقلاب اسلامی و حرکت برای تقویت نظام جمهوری اسلامی مسئولیت بسیار زیادی دارند.

وی اظهار کرد: علما و روحانیت از پرچمداران این کشور هستند و اگر در فرمانده ضعفی به وجود بیاید، این ضعف به سربازان دیگر نفوذ پیدا نموده و در اطلاعات پذیری آنها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

استاد حوزه علمیه قزوین ادامه داد: علما از خواص جامعه هستند و همیشه مسئولیت خواص از عوام بیشتر است، بنابراین علما باید خود را آماده تحمل مشکلات و ایثار در این زمینه کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha