چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد حسن رستمیان سمنان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با اشاره به بالندگی و پویایی حوزه علمیه استان سمنان نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی تصریح کرد: در آغاز انقلاب ۴ مدرسه علمیه در استان وجود داشت که امروز این عدد به ۱۳ مدرسه رسیده که بیش از یک هزار طلبه در آن‌ها مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، پیش از ظهر امروز در دومین جلسه نشست خبری اصحاب رسانه و مطبوعات با مسئولان کارگروه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان سمنان، به میزبانی سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان، با اشاره به نقش حوزه و روحانیت در ترویج و تبلیغ دین، اظهار داشت: خواستگاه و ریشهٔ انقلاب اسلامی حوزه علمیه بوده است و امروز روحانیت نقش‌آفرین در همهٔ بخش‌های جامعه هستند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به بالندگی و پویایی حوزه علمیه استان سمنان نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی تصریح کرد: در آغاز انقلاب ۴ مدرسه علمیه در استان وجود داشت که امروز این عدد به ۱۳ مدرسه رسیده که بیش از یک هزار طلبه در آن‌ها مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های شاخص افتتاح پایگاه مقاومت شهدای روحانیت استان سمنان خواهد بود که در آن بالغ‌بر ۳۰۰ استاد حوزه فعالیت دارند و  این ظرفیت می‌تواند در ترویج و تبلیغ دین مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با اشاره به افتتاح مدرسه علمیه در شهرستان میامی خاطرنشان کرد: امسال نخستین سال پذیرش طلبه در این مدرسه علمیه خواهد بود و افتتاح مدرسه علمیه میامی در دستور کار است تا با توجه به نقش روحانیون در شکل‌گیری انقلاب اسلامی بتوان با وجود این مراکز همین مسیر را تا ظهور مهدی موعود (عج) امتداد دهیم.

وی گفت: این ساختمان با کمک خیرین بناشده و با توجه به نیاز شهرستان میامی در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد.

رئیس کارگروه حوزه و روحانیت استان سمنان از برگزاری برنامه کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه با موضوع تبیین مبانی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس علمیه با موضوع تبیین دستاوردهای انقلاب، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در این حوزه، اعزام ۲۰۰ نفر مبلغ به نقاط مختلف استان برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های مهم این کارگروه در ایام دهه فجر است و طلبه‌ها باید با اصل و مبنای ولایت‌فقیه آشنا باشند و آن را به بدنه جامعه منتقل کنند.

وی افزود: مبلغان در قالب طرح‌های امین، هجرت و ... از سوی حوزه علمیه استان سمنان بیان‌کننده حقایق انقلاب خواهند بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان بابیان اینکه امروز با نسل سوم و چهارمی مواجهیم که انقلاب را درک نکرده‌اند، افزود: به‌منظور جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن می‌بایست واقعیات انقلاب و اهداف آن برای نسل جوان روشنگری شود که دراین‌بین روحانیان و مبلغان نقش بسیار مهمی دارند.

وی با بیان اینکه ایام فاطمیه فرصت تبلیغی و بستری است تا دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود، گفت: با توجه به اینکه چهل‌سالگی انقلاب امسال با ایام شهادت زهرای مرضیه (س) مصادف شده است لذا این بهانه فرصتی خوبی است تا ضمن الگوسازی این بانوی ارزشمند بتوانیم انقلاب را به نسل جدید معرفی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha