جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کریمیان

حوزه/ رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اعلام اینکه مراسم گرامی داشت هفتم بهمن روز شنبه ششم بهمن ساعت ۱۸ در سینما بهمن برگزار می شود، گفت: دعوت از سه نفر از افرادی که به صورت مستقیم در آن روز حضور داشتند، ارائه سرود تولیدی حوزه هنری خراسان جنوبی و همچنین پخش قطعه ای از مستند در این زمینه ازجمله برنامه های مربوط به این روز است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، مجید کریمیان رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی امروز در جلسه ستاد هماهنگی و اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیرجند، اظهار داشت: شهدای انقلاب بیرجند کار بزرگی کردند، چراکه در شهری که جمعیت شهر کم است، تظاهرات کردن خیلی سخت است.

وی افزود: اگرچه تظاهرات مردمی در حمایت از انقلاب اسلامی از سال 54 در کشور شروع می شود، اما در بیرجند از شهریور 57 قوت می گیرد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اوج این تظاهرات در بیرجند هفتم بهمن بوده، گفت: بعد از تظاهرات در میدان شهدای فعلی بیرجند درگیری ایجاد می شود که شهید «سندروس» و شهدای دیگر به شهادت می رسند.

کریمان با تاکید بر اینکه این تظاهرات نسبت به موقعیت جنوب خراسان برجسته است، یادآور شد: در این تظاهرات جمعیت از همه اصناف بوده اند و حتی قبل از تظاهرات رژیم شاهنشاهی اعلام رسمی کرده بود که با تظاهرکنندگان برخورد می کند.

وی تصریح کرد: در همین راستا به برخی مساجد از جمله آیت الله «آیتی» حمله می شود و این تظاهرات تا نهم بهمن ادامه پیدا می کند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی اعلام کرد: حوزه هنری خراسان جنوبی در مورد انقلاب اسلامی تاکنون سه کتاب منتشر کرده است.

وی با بیان اینکه چرا تاکید بر گرامیداشت هفتم بهمن داریم، تبیین کرد: در سراسر کشور هر شهر یک روز شاخص برای انقلاب اسلامی دارند و در بیرجند نیز از سه سال پیش به دنبال معرفی این روز بوده ایم؛ چراکه این روز در بیرجند سند و قله افتخار مردم جنوب خراسان است که باید آن را گرامی بداریم.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دیدار با استاندار خراسان جنوبی، معرفی هفت بهمن در مدارس و زدن زنگ هفت بهمن در مدرسه شهید «سندروس» بیرجند از جمله برنامه های گرامیداشت این روز در بیرجند است.

کریمیان با اشاره به اینکه تاکنون سه جلسه عمومی و تخصصی در این زمینه برگزار شده، گفت: امیدواریم با همراهی هم این سند افتخار جنوب خراسان را به بهترین وجه ممکن گرامی بداریم، چراکه این شهر در پیش از انقلاب پادگانی بوده و اقدام مردم به برگزاری تظاهرات درحالی که تهدید به تیراندازی شده بود، اقدام بسیار بزرگی بود و نیاز است به این موضوع بپردازیم.

وی با اعلام اینکه مراسم گرامی داشت هفتم بهمن روز شنبه ششم بهمن ساعت 18 در سینما بهمن برگزار می شود، یادآور شد: دعوت از سه نفر از افرادی که به صورت مستقیم در آن روز حضور داشتند، ارائه سرود تولیدی حوزه هنری خراسان جنوبی و همچنین پخش قطعه ای از مستند در این زمینه ازجمله برنامه های مربوط به این روز است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha