جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر پور ابراهیمی

حوزه/ کمیته ضد تحریم در مجلس تشکیل شده است، ولی از دولت گلایه داریم که در بخشی از امور نه تنها به وظیفه خود عمل نکرد، بلکه آثار تصمیمات دولت در حوزه ارزی به تورم منجر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمد رضا پورابراهیمی امروز در دیدار با آیت‌الله العظمی نوری همدانی عملکرد نظام بانکی را مورد انتقاد مراجع عظام تقلید دانست و گفت: مراجع، فعالان اقتصادی و توده‌های مردم به نظام بانکی انتقاداتی دارند، در این راستا قانون بانک مرکزی بعد از چند دهه در مجلس شورای اسلامی اصلاح شد، به دنبال ایجاد یک بانک جدید به نام بانک توسعه در کشور هستیم.

پورابراهیمی با اشاره به اخذ دیرکرد در بانک‌ها خاطر نشان ساخت: با توجه به دغدغه مراجع عظام تقلید و مردم، قانونی برای حذف اخذ دیرکرد تصویب کردیم که این قانون اکنون در شورای نگهبان است، در صورت اجرای آن مشکلات مردم در خصوص دیرکرد حل می‌شود.

وی افزود: در بودجه سال 98 تلاش می‌کنیم که تامین کالاهای اساسی در بودجه دیده شود، اشتغال جوانان از جمله دغدغه‌های مردم است و در بودجه رقمی برای اشتغال پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیته ضد تحریم در مجلس تشکیل شده، ولی از دولت گلایه داریم که در بخشی از امور نه تنها به وظیفه خود عمل نکرد، بلکه آثار تصمیمات دولت در حوزه ارزی به تورم منجر شد.

وی ادامه داد: بخشی از دغدغه‌هایی که مراجع عظام تقلید داشتند، در قانون بانک مرکزی لحاظ کردیم و در این راستا نظارت مستمر شرعی بر اجرا در حوزه بانک مرکزی برای عدم عدول از موارد شرعی ضرورت دارد، اصلاح قانون بانک مرکزی به پایان رسید و در آینده نزدیک در صحن مجلس ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بخشی از مشکلاتی که در حوزه اقتصاد کشور داریم، به دلیل دوری از مبانی اقتصاد اسلامی است و همه این مشکلات به دلیل تحریم‌های آمریکا نیست.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha