پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اندونزی

حوزه/ نشست «مروری بر انقلاب اسلامی ایران و دستاوردها و پیشرفت‌های ۴۰ ساله در حوزه علم و فناوری» با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نشست علمی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با موضوع «مروری بر انقلاب اسلامی ایران و دستاوردها و پیشرفت‌های 40 ساله در حوزه علم و فناوری»، اول بهمن‌ماه در محل انجمن دانشجویان مسلمان اندونزی برگزار شد.

رئیس انجمن دانشجویان مسلمان اندونزی از حضور رایزن فرهنگی ایران در اندونزی تشکر و قدردانی کرد و گفت: موضوعات ایران همیشه مورد توجه ما دانشجویان بوده است و یقیناً مطالبی را که امروز از زبان رایزن فرهنگی ایران و از زاویه جدیدی به فضای امروز ایران پرداخته می‌شود، می‌تواند برای همه ما جذاب باشد و به همین دلیل در کمترین زمان علاقمندان زیادی از اعضای اصلی و نمایندگان دانشگاه‌های مختلف در اندونزی در این جلسه حضور یافتند.

مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی کشورمان هم در سخنانی، با اشاره به اهمیت برگزاری نشست مروری بر انقلاب اسلامی و دستاوردها و پیشرفت‌های 40 ساله در حوزه علم و فناوری گفت: امیدوارم این نشست بتواند نگاه جدیدتری از وضعیت امروز ایران برای دانشجویان اندونزیایی ترسیم کند.

وی در ادامه، به عوامل فروپاشی حکومت دیکتاتوری و ظالم شاهنشاهی و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) پرداخت و آن را الگویی از همدلی و وحدت ملت ایران براساس آموزه‌های اسلام و قرآن بیان کرد.

رخشنده به بیان چرایی مخدوش کردن چهره ایران و اسلام با ابزار رسانه‌ای و تفرقه افکنی و تبلیغات شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی علیه ایران پرداخت و از ایجاد زمینه‌های همکاری‌های علمی و دانشگاهی و فرهنگی بین ایران و سایر کشورها به نیکی یاد کرد.

این مراسم با اهدای چند جلد کتاب و لوح فشرده از سوی رایزن فرهنگی کشورمان به کتابخانه انجمن دانشجویان مسلمان پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha