شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محفل قرآنی کاروان قرآنی انقلاب

حوزه/ نخستین محفل قرآنی کاروان قرآنی انقلاب در آستان مقدس امامزاده سید علی(ع)در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) میزبان نخستین شب از برنامه های کاروان قرآنی انقلاب شد و این کاروان قرآنی دوشنبه شب یکم بهمن‌ماه اولین برنامه از سفر ۲۱ روزه خود را در قم اجرا کرد.

برپایه این گزارش: دوشنبه شب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و با حضور خیل عظیم علاقمندان به کلام وحی، شبستان حرم مطهر امامزاده سید علی(ع) میزبان کاروان قرآنی انقلاب بود ضمن اینکه در این مراسم اساتید برجسته‌ قرآنی کشورمان همچون حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم، حمیدرضا احمدی‌وفا، اسدی و هادی صلح‌جو هم حضور داشتند.

محمدهادی صلح‌جو در این مراسم معنوی طی سخنانی با اشاره نقش برجسته مردم قم در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: باید قدردان این مردم بود و برای خدمت به آنها از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

وی با اشاره به اینکه از بضاعت و استعداد استان‌ها در محافل قرآنی پیش روی کاروان تلاوت انقلاب استفاده مى‌شود، تلاوت زیبای مهدی فروغی را نمونه‌ای از استفاده از ذخایر و استعدادهای استان قم دانست.

صلح‌جو در ادامه از اعضاء گروه تواشيح معراج قم برای اجراى قطعاتى پیرامون حضرت معصومه(س) و شهدای مدافع حرم دعوت کرد.

تلاوت آیاتی چند از کلام وحی توسط حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان شروع این محفل قرآنی بود و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم، استاد حفظ قرآن کریم به بيان نكاتى درباره نسبت انقلاب و قرآن پرداخت.

وی با اشاره به روايتى از امام صادق(ع) اظهار کرد: عده‌ای قرآن دارند، اما ايمان ندارند. عده‌ای ايمان دارند، اما قرآن ندارند. عده‌ای هم ايمان و هم قرآن دارند، عده‌ای نه قرآن دارند، نه ايمان. از دسته اول، بوى خوش قرآن استشمام می‌شود، ولى از باطن قرآن خبرى ندارند، مثل گل‌های خوشبو كه خاصيتی ندارند یا بعضى كشورهاى مسلمان كه خوب قرآن مي‌خوانند، اما عمل قرآنى‌ندارند.

این استاد برجسته قرآنی کشورمان خاطرنشان کرد: دسته دوم مثل خرما خوشمزه‌اند، اما بو و جذابيت ندارند، اهل عمل به قرآن‌اند، اما جذابيت‌هاى قرآنى مثل تلاوت ندارند. دسته سوم، مثل ترنج مقوى، پرخاصيت و خوشبو هستند و هم ظاهر و هم باطن قرآن را عمل می‌کنند، اما دسته آخر مثل خارهاى بيابان نه خاصيت و نه بوى خوب دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه هم باطن قرآن در رگ کشور جریان دارد و هم ظاهر قرآن در كشور ظاهر است، عنوان کرد: انقلاب ما يك بار ديگر قرآن را در عصر حاضر زنده كرد؛ چه كسى فكر مي‌كرد كشورى غريب در برابر چندين كشور متجاوز هشت سال بتواند بايستد و امروز در اتوبان‌های همان كشوراسامی و تصاوير امام و رهبرى ما در آنجا قرار بگیرد، امروزه قاريان خوش‌خوان ما به سراسر جهان اعزام مي‌شوند، ما شبكه تلوزيونى قرآن و راديو قرآن داريم كه مدير شبكه راديويى از بهترين قاريان جهان اسلام است، ما مفتخريم كه مديران قرآنى در مسندهای قرآنى حضور دارند و اين كاروان قرآنى انقلاب نیز از ثمرات كارهاى قرآنى اين ٤٠ سال كشور است.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha