پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر

حوزه/نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به ویژگی های زهرای مرضیه (س) گفت: هرانسانی با الگو گرفتن از این ویژگی ها می تواند یک زندگی صحیح دینی و اسلامی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، امروز در جلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با بزرگداشت ایام شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام(ص)، وجود مقدس بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) را یک انسان کامل و الگو برای زنان و همه بشریت دانست.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، جامعیت و ویژگی های حضرت فاطمه اطهر(س) را یادآور شد و تصریح کرد: این ویژگی ها به گونه ای است که هرفردی درهر دوره ای از زندگی می تواند از آنها الگو بگیرد و یک زندگی صحیح دینی و اسلامی داشته باشد.

وی افزود: عمر حضرت زهرا(س) کوتاه ولی بسیار پربار بود و درس های فراوانی برای   انسان ها در طول تاریخ داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر از ارتباط و پیوند با خداوند متعال بعنوان یکی از مهمترین ویژگی های فاطمه اطهر نام برد و اظهار داشت: حسن بصری می گوید: حضرت زهرا(س) عابدترین مردم زمان خود بود.

وی به برخی روایات درخصوص شدت عبادت، نمازخواندن و مناجات حضرت فاطمه(س) با پروردگار اشاره کرد و گفت: رسول خدا می فرمایند: تمام وجود زهرا، رفتار، کردار و گفتار آن حضرت همه وهمه وقف اطاعت خداست.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: همین یک درس برای ما کافی است تا با الگو گرفتن از زهرای مرضیه  درمسیر درست حرکت کرده و خود را وقف اطاعت خدا کنیم و به غیر از رضای پروردگار به هیچ چیز توجه ننماییم.

وی با بیان اینکه زهرای مرضیه زندگی سخت و بسیار مشکلی را با سربلندی پشت سرگذاشت، گفت: آن حضرت برترین زن جهان از آغاز خلقت تا پایان زندگی بشر در روی کره زمین بوده و هست " سیدة نساء العالمین مِن الأوّلین و الآخرین " . 

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در ادامه به تفصیل مشکلات فراوان حضرت زهرا(س) از دوران کودکی تا زندگی درکنار حضرت امیر مومنان را برشمرد وبا بیان اینکه زهرای اطهر حتی در شب ازدواج،  لباس نوخود را به کنیز بخشید، اظهار داشت: در شرایط سخت و دشوار زندگی کوتاه زهرای مرضیه به هرچه می نگریم جز اطاعت خدا چیز دیگری نمی بینیم.

وی به آیه 8 سوره انسان " یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً " اشاره کرد و با بیان نمونه هایی از ایثار حضرت فاطمه(س) و فرزندان بزرگوارشانT گفت: این زندگی ، یک زندگی نمونه و اسلامی است و در آن فقط عشق و محبت به خدا حاکم است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: مکرر شنیده اید که با وجود این همه سختی در زندگی ، وقتی حضرت رسول اکرم از امیر مومنان سوال می کند فاطمه را چگونه یافتی پاسخ می دهد " نعم العون علی طاعة اللَّه "  بهترین همراه برای من درمسیر اطاعت خداست.

وی با بیان اینکه حضرت رسول وقتی از زهرای مرضیه(س) همین سوال را می کنند همان پاسخ را می شنوند، افزود: حضرت امیر می فرمایند: درمدتی که با حضرت زهرا زندگی می کردم  نه یک وقت او باعث غضب من شد و نه من او را خشمگین کردم و همه این زندگی سرشار از محبت و لطف بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به آثار مثبت الگو قراردادن این شخصیت های بزرگوار در جامعه امروز اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید این جامعیت را برای بانوان و دختران جامعه مان از همان آغاز زندگی به خوبی تبیین کنیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی بانوان و دختران تصور می کنند اسلام می خواهد زن را محدود کند و مانع فعالیت های اجتماعی او شود، گفت: زهرای مرضیه به عنوان پشتیبان در جبهه های جنگ حضور می یافت و زمانی هم که ولایت امیرمومنان نادیده گرفته شد به مسجد آمد وچنان سخن گفت که مردم احساس کردند طنین صدای رسول خدا را می شنوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به خطبه معروف فدکیه و سخنرانی مهم حضرت زهرا(س) که در آغاز آن فرموده اند: "جَعَلَ الاْیمانَ تَطْهیراً لَکُمْ مِنَ الشّـِرْک " اشاره کرد و افزود: حضرت بسیاری از معارف دینی را در قالب این خطبه پرمحتوی بیان کرده اند و این اقدام حضرت نشانگر آن است که زن مسلمان یک زن اجتماعی است و می تواند در جامعه حضور یافته و برای دیگران سخن بگوید و درمسایل مهم جامعه صاحب نقش باشد و هرجا تشخیص دهد به عنوان یک عنصر انقلابی وارد شده و از ولایت و پیامبر(ص) دفاع می کند.

وی با تاکید براینکه حضرت زهرا(س) در همه زمینه ها سرآمد است، اظهار داشت: ایشان همسر و مربی نمونه هم هستند و افراد زیادی در مکتب شان تربیت یافتند که یکی از آنها فضه خادمه بود که پس از شهادت آن حضرت حدود بیست سال پاسخ مردم را با استناد به آیات قرآن می داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در پایان سخنان خود مظلومیت زهرای مرضیه(س) را یادآور شد و با اشاره به اینکه پس از رحلت پیامبراکرم شرایطی بi وجود آمد که آن حضرت به روایتی 75 روز و به روایتی دیگر 95 روز بعد درغربت و تنهایی به شهادت رسید، گفت: در آن دوران، به حدی شرایط برآن حضرت سخت شد که زهرای مرضیه وصیت کرد بدنش را در تاریکی شب غسل دهند و به خاک بسپارند به طوری که قبرشان تا الان مخفی است و همین امر، میزان مظلومیت آن حضرت را نشان می دهد.

انتهای پیام      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha