جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی محمدی فر معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه طلاب کرمانشاهی در کارگاه مدیریت تحصیلی، مشاوره های خصوصی و... از حضور اساتید موفق بهره مند شدند، گفت: مشاوره یکی از برنامه های ثابت در حوزه علمیه کرمانشاه است.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به آیه 38 سوره مبارکه شوری که می فرماید:«وَالَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَيْنَهُمْ وَ مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ» و آنان که امر خدایشان را اجابت کردند و نماز به پا داشتند و کارشان را به مشورت یکدیگر انجام می‌دهند و از آنچه روزی آنها کردیم (به فقیران) انفاق می‌کنند، گفت: باید تجارب خود را جهت موفقیت طلاب جوان به صورت مشاوره در اختیار آنان قرار دهیم.    

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه از دیگر موارد ضروری برای طلاب و خانواده های آنها علاوه بر مباحث اخلاقی، مباحث مشاوره خانواده است، اظهار کرد: مبحث مشاوره از جمله برنامه هایی بوده که مورد استقبال طلاب در مدارس علمیه قرار گرفته و بازتاب مثبتی در پی داشته است.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر از حضور فعال 3 نفر از اساتید مشاور اعزامی از قم در هفته گذشته در مدارس علمیه شهرستانهای گیلانغرب، هرسین، حافظین قرآن کرمانشاه، اسلام آباد غرب خبر داد و گفت: جهت استفاده مطلوب از اساتید مشاور مباحثی به دو شکل در مدارس جهت استفاده از حضور مشاورین برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: در مدارس علمیه سطح استان طلاب بصورت کارگاه مدیریت تحصیلی و مشاوره های خصوصی  از حضور اساتید بهره بردند.   

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: مشاوره یکی از برنامه های ثابت در حوزه علمیه کرمانشاه است.     

حجت الاسلام مهدی محمدی فر با بیان اینکه از اول سال تحصیلی تا کنون بیش از 40 روز با حضور فعال مشاورین اعزامی از قم و ظرفیت خود استان، برنامه داشته ایم، گفت: برای استفاده مفید طلاب مدارس، کارگاه های مدیریت زمان، ایجاد انگیزه و مدیریت مهارت های زندگی برگزار شد.

وی، انجام تست استعداد سنجی طلاب مدارس علمیه شهرستانهای هرسین و سنقر و کلیایی را مفید دانست و افزود: تست استعداد سنجی طلاب پایه 5 به بالا جهت انگیزش در زمینه خواندن دروس حوزوی و ماندگاری آنها در مدارس علمیه پیشرفت چشمگیری داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha