جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اتیوپی

حوزه/ دوره آموزش تاریخچه و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران ویژه دانشجویان ایرانشناسی در اتیوپی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یوناس آشاین، استاد دانشگاه و نایب رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه آدیس‌آبابا، ضمن حضور در محل رایزنی فرهنگی ایران با سید حسن حیدری، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، ضمن بررسی در باره چالش‌ها و موانع موجود در کلاس‌های ایرانشناسی، طرح کلی دروس ایرانشناسی نیز مورد بازنگری قرار گرفت.

حیدری هدف اصلی از برگزاری دوره‌های ایرانشناسی را آشناسازی دانشجویان اتیوپیایی با تاریخ و تمدن و ارزش‌های فرهنگی ـ اجتماعی ایران دانست و افزود: با توجه به حُسن تقارن دوره پانزدهم ایرانشناسی رایزنی فرهنگی ایران با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، لازم است تا با استفاده از منابع معتبر علمی، واحد درسی ویژه‌ای برای آشناسازی دانشجویان ایرانشناسی با تاریخچه و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران طراحی و تدریس شود.

یوناس آشاین ادامه داد: طرح کلی دروس ایرانشناسی، به نحوی تنظیم شده است که دانش‌پژوهان این دوره پس از اتمام کلاس‌ها توانایی ارائه مقاله و یا سخنرانی علمی در خصوص تاریخ تمدن سیستم سیاسی، قانون اساسی، اقتصاد، روابط بین‌الملل ـ فرهنگ و ادبیات ایران زمین را داشته باشند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: به منظور اهمیت دوران پس از انقلاب اسلامی ایران، تاریخچه و دستاوردهای متعدد انقلاب را به صورت یک واحد درسی جداگانه و به زبان امهری برای دانشجویان تدریس خواهم کرد.

در ادامه این دیدار مقرر شد؛ واحدهای درسی شامل تاریخ ایران باستان از سلسله هخامنشیان تا عصر حاضر، موقعیت ویژه ایران در جاده ابریشم، موقعیت سیاسی و جغرافیائی ایران در خاورمیانه، ویژگی‌های طبیعی، انسانی و اجتماعی ایران، سیستم سیاسی و قانون اساسی ایران، ظرفیت‌های اقتصادی ایران، ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ایران، روابط بین‌المللی ایران، انقلاب اسلامی ایران و روابط دوجانبه ایران و اتیوپی از گذشته تا عصر حاضر در کلاس‌های ایرانشناسی رایزنی فرهنگی ایران تدریس شود.

گفتنی است؛ هم‌اکنون دوره جدید کلاس‌های ایرانشناسی رایزنی فرهنگی ایران در حال برگزاری است و دانشجویان به گروه‌های پنج نفره تقسیم شده و طی سه ماه (دو جلسه در هفته) درس‌های فوق را به زبان امهری می‌آموزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha