شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه با فضای مجازی سپاه

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه گیلان گفت: اگر بتوانیم ظرفیت تبلیغی و مبلغان فعال را با ظرفیت فضای مجازی تلفیق کرده و پیوندی مدیریت شده و سازمان یافته ایجاد کنیم، قطعا دستاوردهای قابل قبولی خواهیم داشت .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گیلان؛ حجت الاسلام سیداسماعیل میرهاشمی، در جلسه ای با مسئول فضای مجازی سپاه قدس استان، با اشاره به نقش فضای مجازی در فرهنگ جامعه گفت: با وجود تاکیدات دلسوزان و متخصصان امر هنوز اهمیتی که باید نسبت به برنامه ریزی برای حضور موثر و مدیریت عرصه فضای مجازی قائل شویم در حدّ واقعی خود قرار ندارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان با بیان این نکته که تعبیرات مقام معظم رهبری درخصوص فضای مجازی باید سرلوحه مسئولین و برنامه ریزان فرهنگی باشد، ادامه داد: به عنوان مثال یک تعبیر بسیار جالب در کلمات ایشان برای بنده این بود که این حوزه به اندازه‌ی انقلاب اسلامی اهمیت دارد.

وی در مقام تشبیه فرمودند که فضای مجازی مثل یک رودخانه‌ی پر از آب و خروشان است که دائما جریان دارد و بر آب آن افزوده و خروشان‌تر می‌شود، اگر ما برای این رودخانه برنامه داشته باشیم و آن را هدایت کنیم تا این رودخانه به سد بریزد، تبدیل می‌شود به فرصت، اما اگر رهایش کنیم و برنامه‌ای برای آن نداشته باشیم، تبدیل می‌شود به یک تهدید، ما به عینه با تعبیر این معنا در جامعه مواجهیم، هر جا که در برنامه هایمان به فکر علاج و مدیریت این مساله برآمدیم، اثرگذار بودیم، اما هرگاه که آن را رها کردیم و از کنارش گذشتیم با چالش ها و تهدیدهای جدی روبرو بودیم.

حجت الاسلام میرهاشمی، ظرفیت فعالان عرصه تبلیغ حوزه های علمیه را یک فرصت بالقوه در عرصه فضای مجازی قلمداد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مبلغان ما در زمینه های مختلفی مشغول فعالیت های تبلیغی  می باشند. به عنوان نمونه در روستاها و مناطق حاشیه ای در قالب طرح هجرت، مدارس راهنمایی و متوسطه در قالب مدارس امین و مساجد و حسینیه ها در قالب طرح بینات که مجموعه اینها به عنوان یک بستر تبلیغی مناسب جهت اثرگذاری است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی گیلان ادامه داد: اگر ما بتوانیم این ظرفیت تبلیغی و مبلغان فعال در آن را با ظرفیت فضای مجازی تلفیق کنیم و پیوندی مدیریت شده و سازمان یافته ایجاد کنیم قطعا دستاوردهای قابل قبولی خواهیم داشت چرا که فضای مجازی قطعا موجب انعکاس کارهای تبلیغی و فرهنگی مبلغان ما در سطح وسیع شده و مستمعین ما را چند برابر می کند.

در ادامه این جلسه، مسئول فضای مجازی سپاه قدس گیلان با تاکید بر خطرناک و پیچیده بودن جنگ رسانه ای، تصریح کرد: این یک واقعیت است که جنگ از فضای واقعی به فضای مجازی کشیده شده و در عین حال مخرب تر از جنگ فیزیکی شده، یکی از سلاح های جدید دشمن فضای مجازی است که درصدد است با اسفاده از آن اعتقادات و ارزش ها و فرهنگ ملت را از بین ببرد و فرهنگ و اعتقادات خودشان را جایگزین کنند.

سجاد ستوده ادامه داد: دشمن تمام سعی خود را انجام داد که نگذارد مردم انقلاب کنند و بعد از آن هم از طریق جنگ تحمیلی و توطئه های مختلف تلاش کرد تا به نتیجه برسد که هر بار از ملت تودهنی خورد. حالا هم دشمن دانسته که مردم ما به یک سری از ارزشها و اعتقادات پای بند هستند و به فکر این افتادند که این ارزش ها و فرهنگ را از ما بگیرد، لذا همه انرژی و برنامه ریزی خود را معطوف به عرصه فضای مجازی و رسانه ها نموده است.

کارشناس فضای مجازی و رسانه استان افزود: هر یک از ما که کمی با فضای مجازی آشنایی داشته باشیم می توانیم از فرهنگ و ارزش های خودمان دفاع کنیم و این امر برای مبلغین و فعالین عرصه های دینی به عنوان پاسداران حریم دین مصداقی بارز دارد. مبلغانی که در زمینه های فرهنگی فعالیت می کنند درصورتی که مجهز به دانش فنی و رسانه ای فضای مجازی باشند، قطعا تاثیرگذاری مضاعفی خواهند داشت.

ستوده خاطرنشان ساخت: زمانی که مردم پشت پرده ها و خطرات فضای مجازی را از مبلغین و در منبرها بشنوند حتما تاثیر بیشتری می گیرند و کارشناسان سایبری ما آمادگی هرگونه همکاری و ارائه آموزش های تخصصی به مبلغین و فعالان عرصه های فرهنگی و دینی را دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha