پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام نایب علی نوروزی

طی حکمی از سوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام نایب علی نوروزی به‌عنوان امام جمعه جدید شهر فاروج در استان خراسان شمالی منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با صدور حکمی، حجت‌الاسلام نایب علی نوروزی را به‌عنوان امام جمعه جدید شهر فاروج در استان خراسان شمالی منصوب کرد.

حجت‌الاسلام نوروزی جایگزین حجت‌الاسلام عباسعلی قلی‌زاده شده که از سال 92 تا یک ماه پیش امامت جمعه این شهر را بر عهده داشت.

در حکم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری خطاب به حجت‌الاسلام نوروزی، امام جمعه جدید فاروج آمده است: بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و تأیید حضرت آقایان علماء اعلام ایدهم الله تعالی، جنابعالی از طرف مقام معظم ولی فقیه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی به سمت امام جمعه فاروج به مدت سه سال منصوب می‌شوید.

در ادامه این حکم اظهار امیدواری شده است که حجت‌الاسلام نوروزی ضمن برگزاری این فریضه بزرگ الهی، مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خون‌بار ملت شریف ایران دارند، آشنا ساخته و ضمن دعوت به وحدت و همبستگی، آن‌ها را از تفرقه و اختلاف بر حذر دارد.

این حکم می‌افزاید: امید است روحانیان معظم، اهالی محترم و ارگان‌ها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته و همکاری لازم را در انجام هر چه باشکوه‌تر نماز جمعه در محل داشته باشند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تأیید این انتصاب، اظهار کرد: حجت‌الاسلام نایب علی نوروزی پیش از این امامت جمعه شهر راز مرکز شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی را بر عهده داشت.

وی افزود: بر اساس برنامه مراسم معارفه امام جمعه جدید فاروج پنجم بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان و شماری از مسئولان استانی و شهرستانی در قالب جلسه شورای اداری فرمانداری شهرستان فاروج برگزار می‌شود.

گفتنی است، شهرستان فاروج که به دارالعلمای خراسان شمالی معروف است از زمان تشکیل خود در سال 85 تاکنون شش امام جمعه جدید را تجربه کرده است.

شهرستان فاروج با 52 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری شرق بجنورد مرکز خراسان شمالی واقع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • موسویان IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    0 0
    حاج اقا نوروزی مرد پاک ومهربانی هستند وخیرخاه من ایشان را ازصمیم قلب دوست دارم وبرایش خیلی احترام قاعلم.خدا خیرشان بده