پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید موسی، حسینی کاشانی

حوزه/ با تفاهم نامه ای که با تهیه کنند گان فیلم فجر امضاء شد، مقرر گردید ۱۱ الی ۱۴ فیلم در سینمایی ونوس و تربیت و به تعداد نمایش هر فیلم ۳ بار، اکران شود و بهای بلیط هم برای هر نفر۱۰هزار تومان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مهندس سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری که امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، گفت: مطابق هرسال و براساس سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با پی گیری زیاد، جشنواره فیلم فجر در استان از 12 تا 18 بهمن برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: با تفاهم نامه ای که با تهیه کنندگان فیلم فجر امضاء شد، مقرر گردید ۱۱ الی  ۱۴  فیلم در سینمایی ونوس و تربیت و به تعداد نمایش هر فیلم ۳ بار، اکران شود و بهای بلیط هم برای هر نفر۱۰هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: برای حمایت بیشتر از برگزار کنندگان سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر 5 فیلم به صورت رایگان برای کودک ونوجوان در روزهای شنبه تا چهارشنبه از 13 تا 17 مانند بنیامین، 5 داستان، پاستاریونی و ... در نوبت صبح برگزار می شود.

حسینی کاشانی گفت: سعی این است فیلم هایی اکران شود که براساس فرهنگ استان قم باشد. 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فجر رجایی در کشور، افزود: در همین رابطه استان قم در کشور رتبه اول را بدست آورده است.

حسینی کاشانی با اشاره به برگزاری چند برنامه در سال 97 گفت: از جمله مهمترین این برنامه ها برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به صورت همزمان در کشور، برگزاری دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت و برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیل کوتاه نیز همزمان در قم، برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم و عکس در تالار مرکزی، فراخوان جشنواره فیلم کوتاه نماز و نیایش در که و برگزاری آن به صورت کشوری در قم، دادن مجوزهایی در زمینه عرضه محصولات فرهنگی بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای رونق دادن به نمایش فیلم و سینما گفت: همه هدف ما در بحث جذب سرمایه گذار و فروش فیلم این است در این عرصه به استاندارهای لازم برسیم برای همین در تلاش هستیم، تا با افتتاح سینمایی دیگر مانند سینما آوینه در منطقه شاه ابراهیم، سینما استقلال و شهرآفتاب تا پایان سال در کنار سایر سینماها درعرصه نمایش فیلم قدم های جدی تری برداریم.

وی عنوان کرد: در مجموع 438 هزار نفر در 9 ماه ابتدایی سال فروش بلیط سینما درقم فروخته شده داشتیم که نسبت به مشابه سال گذشته 50 هزار افزایش فروش داشته ایم و در همین رابطه تعداد تماشاگران افزایش داشته است.

حسینی کاشانی ادامه داد: همه تلاش مان این است فیلم هایی که در قم اکران شوند که متناسب با مجموعه استان باشند.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha