پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ایالت دلاور به سبب تبعیض علیه دختران مسلمان در استخرهای شهری جریمه داد

حوزه/ مسئولین شهر ویلیمنگتن بزرگترین شهر ایالت دلاور در آمریکا، در پی تعبیض دینی و نژادی علیه دخترانی که با بورکینی (مایوی اسلامی) به استخر رفته بودند، مجبور به پرداخت جریمه و تغییر آیین نامه استخرها شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از هافینگتون پست، مسئولین یک استخر در بزرگترین شهر ایالت دلاور در شمال شرقی آمریکا که دختران مسلمان را وادار به خروج از یک استخر محلی به سبب داشتن بورکینی (مایوی اسلامی) کرده بودند، مجبور به پرداخت جریمه شدند.

براساس توافق نامه میان دو طرف، مقامات شهر ویلمینگتن همچنین متعهد به تغییر آیین نامه داخلی استخرها شده و از این پس باید به حقوق دینی بانوان مسلمان احترام گذاشته شود.

گفته می شود شکایت نامه حقوق مدنی مسلمانان نخست در آگوست 2018 زمانی تنظیم شد که کارکنان استخر شهری به دانش آموزان مسلمان 9 تا 12 ساله عضو گروه جوانان «دار الآمنه» به سبب داشتن بورکینی، پوشش سر و لباس پوشیده اجازه استفاده از استخر عمومی را نداده و رفتاری تبعیض آمیز با آن ها داشتند. به سرعت پس از این حادثه اعضای این انجمن پس از اینکه شهرداری حاضر به پذیرش اشتباه نشده و اقدامی در این رابطه انجام نداد، شکایت نامه ای علیه آنان تنظیم کردند و یک سازمان وکلای اسلامی وکالت آنان را پذیرفتند.

جوارا خان، وکیل مدافع ارشد سازمان «مدافعان مسلمان»، که این پرونده را به نمایندگی از مسلمانان پیش می بردند گفتند: واقعیت این است که برای مدت های طولانی کسانی تصمیم گیرنده بودند که استخرهای عمومی به چه گروه هایی تعلق داشته و آن ها را قبضه کرده اند. در رابطه پرونده اخیر نیز، موکلان ما مورد تبعیض مذهبی، نژادی و کلاسی قرار گرفته بودند. که تنها با قرار دادن آیین نامه های منصفانه تر، آموزش بهتر و درک متقابل از تنوع جمعیتی و خواسته های جوامع مختلف می توانستند از بروز چنین اتفاقی پیشگیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha