پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیرنمایندگی آستان قدس رضوی در فارس

حوزه/ مدیرنمایندگی آستان قدس رضوی در فارس به اجرای برنامه ها در دهه مبارکه فجر اشاره کرد و گفت: در دهه مبارکه فجر قابلیت کمک به محرومین نیز افزایش داده می شود در واقع تمامی برنامه ها با قابلیت مضاعف در این ایام اجرا خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از شیراز، جابر مهدیار، ظهر امروز در نشست رسانه ای به مناسبت ارئه برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب که در سالن سرو حوزه هنری  شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی خود ابتدای راه است، اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمنان در صدد ایجاد توطئه برای بر اندازی نظام مقدس اسلامی هستند اما انقلاب اسلامی امسال به شکوفایی خود رسیده است.

وی به عملکرد دفتر آستان قدس رضوی در فارس اشاره کرد و افزود: این دفتر شهریور 95 تاسیس شد و به دنبال آن شورای مرکزی تشکیل و رابطین آستان در شهرستان ها فعالیت می کنند.

مدیرنمایندگی آستان قدس رضوی در فارس با بیان اینکه 11 هزار نفر از استان به عنوان خادم یاری امام رضا(ع) در سایت آستان رضوی ثبت نام کرده اند، عنوان کرد: ساز و کار این افراد برای پذیرش و سایر مراحل انجام شده و امروز این قابلیت در سطح استان وجود دارد که تعداد 11 هزار نفر در سطح استان سه کار مشخص از جمله رسیدگی به امرو محرومین از جانب امام رضا(ع)، توسعه فرهنگ رضوی در سطح استان و حضور در حرم مطهر امام رضا برای خادمی را دنبال می کنند.

وی خدمات ارائه شده برای رفع نیازمندی ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: حدود 12 میلیارد تومان خدمات شامل کارت های نقدی برای افراد بیمار، دانشجویان، ایتام، طلاب کم برخوردار و خانواده های نیازمند نیز انجام شده است.

مهدیار یکی از شاخه های کمک به افراد نیازمند را بسته های خشک دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا پنج هزار بسته به خانواده ها واگذار شده، همچنین توزیع 13 هزار کیف لوازم تحریر و 200 راس گوسفند را داشته ایم.

مدیرنمایندگی آستان قدس رضوی در فارس با اشاره به اینکه هزار و 200 روز نفر برنامه خادمی در آستان مقدس رضوی اجرا کردیم، ابراز کرد: اعزام زائر اولی ها به ویژه افرادی که بیش از 40 سال داشته اند، ایجاد کلاس های مهد الرضا(ع) برای بچه های پیش دبستانی در علوم قرآنی از جمله برنامه هایی بوده که انجام شده، بر همین مبنا  ایجاد مشاغل چشم انداز هشت هزار شغل را داریم که در حال حاضر 400 شغل را ایجاد کرده ایم.

وی به دیگر برنامه های ارائه شده اشاره و تصریح کرد: کمک به زلزله زدگان از جمله اهدای بسته های تبرکی برای 20 هزار نفر و اهدای چادر از جمله این کمک هاست.

مهدیار از برگزاری نمایشگاه های قرانی در دو مرحله و کرسی قرآنی کشوری و بین المللی یاد کرد و ادامه داد: در بخش ورزش نیز کمیته کانون ورزش  فعال است و درواقع در همه عرصه های ورزشی فعالیت  داریم.

وی به عرصه علمی و تحقیقات نیز اشاره و بیان کرد: پیرامون مسیر حرکت امام(ع) از خوزستان به سوی فارس و مشهد مقدس، تحقیقاتی صورت گرفته که در ادامه این موضوع در صدد برپایی یادمان هایی هستیم.

مدیرنمایندگی آستان قدس رضوی در فارس با تاکید بر اینکه  پیرامون رسیدگی به وضع ایتام و بیماران کمک های 12 میلیاردی انجام شده، خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال به دنبال ایجاد کارگاه های تولیدی به عنوان یک چرخه کامل هستیم.

مهدیار به برگزاری دوره های تربیت مربی علوم های قرآنی اشاره کرد و افزود: تاکنون 270 نفر در کلاس ها شرکت کرده و 500 نفر نیز امسال کلاس ها را به پایان خواهند رساند، در همین راستا کلیه خانواده های بچه های پیش دبستانی مهد الرضا(ع) تغذیه فرهنگی می شوند، همچنین 230 نفر از اساتید حوزه علمیه خواهران برای خانواده ها در نظر گرفته شده که برمبنای تجربیات اسلامی و متون اسلامی و برگرفته از نظرات تخصصی دانشگاهی مراحل انجام شود.

وی راه اندازی کانون های مشاوره خانواده را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: با توجه به اینکه امروزه با مشکل ازدواج و طلاق روبه رو هستیم، کانون های مشاوره خانواده را ساماندهی کرده ایم و در همین راستا نیز موضوع سهولت در ازدواج از جمله تامین جهیزیه را انجام داده ایم.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس به دیگر فعالیت های این مجموعه اشاره و عنوان کرد: سرکشی از بیمارستان ها و خانواده های شهدا و رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا از جمله برنامه هایی بوده که به صورت متداوم در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه هدف از راه اندازی دفتر آستان قدس رضوی در فارس رسیدگی به وضع محرومین و نیازمندانی دانست و خاطرنشان کرد: الگوی رفتاری ما توسعه فرهنگ رضوی در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و ... است، در واقع آنچه مدنظر مقام معظم رهبری است را انجام دمی دهیم.

مهدیار با بیان اینکه همه کارمندان به صورت افتخاری در این مجموعه در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: افرادی که می خواهند خادم امام رضا(ع) باشند، باید در سایت خادم یاری امام رضا(ع) ثبت نام کنند.

وی به اجرای برنامه ها در دهه مبارکه فجر اشاره کرد و گفت: در دهه مبارکه فجر قابلیت کمک به محرومین نیز افزایش داده می شود درواقع تمامی برنامه ها با قابلیت مضاعف در این ایام اجرا خواهند شد.

مدیرنمایندگی آستان قدس رضوی در فارس بیان کرد: در استان فارس اماکن وقف امام رضا(ع) بسیار کم و چیزی به بهره برداری نرسیده، اما ساز و کار آن انجام شده و افرادی که می خواهند کمک خود را به آستان در این مورد انجام دهند می توانند در صورت تمایل به دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس مراجع کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha