چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: مسئولین در باره مدیران دستگاه‌ها موظف هستند فضا را برای فعالیت شوراهای امر به معروف آماده کنند و آمرین به معروف بتوانند به صورت صریح انتقادات خود را بیان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات اساسی دین اسلام است و به اندازه‌ای مهم می‌باشد که ترک آن موجب لعن خدای متعال خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش ادامه داد: در جلسات مشترکی که بین شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر و آموزش و پرورش برگزار می‌شود، مسائل اولویت‌دار مطرح و بحث شود و امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش، به دلیل کثرت جامعه هدف و به دلیل حساس بودن سن دانش آموزان، از اهمیت بسیار بالایی دارد.

امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: مسائل اولویت‌داری که در جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر با آموزش و پرورش مطرح می‌شود، به اولیا و مربیان هم بیان شود تا آن‌ها هم در جریان این مسانل مهم قرار گیرند، در آستانه نوروز با مباحث تجمل‌گرایی که متاسفانه به مدارس هم کشیده می‌شود، در بین دانش‌آموزان مطرح شده و تا حد امکان با این منکر مقابله شود.

وی افزود: مدیران دستگاه‌ها باید با جدیت جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر را در جهت عملی شدن در دستگاه‌ها پیگیری کنند و اگر مسأله امر به معروف در جامعه نهادینه نشود به مؤفقیت نخواهیم رسید، مدیران دستگاه‌ها موظف هستند فضا را برای فعالیت شوراهای امر به معروف آماده کنند و آمرین به معروف بتوانند به صورت صریح انتقادات خود را بیان کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: عدم اهمیت به مساله امر به معروف موجب پشیمانی در روز قیامت خواهد شد، امروز چادر نماد حجاب کامل است در مجموعه‌ای زنی که حجاب کامل دارد، هر چند چادر ندارد، این حجاب به شمار می‌رود و باید قانون محکمی در ادارات درباره حجاب اتخاذ گردد.

وی تصریح کرد: اتخاذ قانون مناسب در ادارات و دانشگاه‌ها باعث می‌شود عده‌ای به حجاب جسارت نکنند، هرکشوری بنا به فرهنگ خود قانونی را اتخاذ می‌کند و رعایت آن قانون تا جایی که مخالف دین نیست، باید رعایت گردد، در محیط دانشگاه‌ها باید قوانین حجاب با جدیت پیگری و اقدام مناسب صورت پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: در جمهوری اسلامی که دارای نظام و حکومت است باید مسئولین به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که مردم در مسیر معروف قرار گیرند و یکی از وظایف مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با ناامیدی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha