سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، پرهیز از اشرافی‌گری و اعتقاد راسخ به دستورات دین مبین اسلام را از ویژگی‌های دوره جدید آستان قدس رضوی دانست و گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی در آستان قدس رضوی صورت گرفته که احداث زائرشهر، زائرسرا، سامان دادن اقتصاد و تشرف زائر اولی ها از جمله این اقدامات است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، در حاشیه بازدید از دبیرستان علوم و معارف اسلامی رضوی اظهار کرد: با وجود هجمه‌های عظیم استکبار جهانی در ابعاد فرهنگی، اعتقادی و اخلاقی، عملکرد مدارس امام رضا(ع) نشان‌دهنده آن است که این مدارس از رویش‌های انقلاب اسلامی است و دانش‌آموزان آن میوه‌های به بار نشسته این بوستان هستند.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه غرب‌زدگی و سیاست‌زدگی وجود دارد از ضعف مسئولان است که جوانان را با آرمان‌های شهدا آشنا نکرده‌اند، گفت: همه مدارس کشور باید با یک آهنگ تربیتی، توحیدی و استکبارستیزی به تربیت نوجوانان و جوانان بپردازند، این کار شدنی است و نمونه آن مدارس امام رضا(ع) است، هرچند که این حرکت دیر شروع شده اما جزو ضرورت‌هایی است که باید تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، آشنا کردن جوانان با سبک زندگی اسلامی و سیره رضوی را از ضروریات جامعه امروز عنوان کرد و گفت: قرآن کتاب انسان‌ساز بشریت است و مسائل علمی فراوانی در این کتاب آسمانی وجود دارد، لذا ضروری است تا مبنای رشته‌های علمی ما معارف باشد و رنگ دینی به خود بگیرد تا بتواند انسان را به سوی سعادت دنیوی و اخروی راهنمایی کند.

وی افزود: اگر در کلاس‌های فیزیک، شیمی و ریاضی ما اساتید مومن و عامل به احکام الهی که خداوند را قبول دارند و امین و صادق هستند تدریس کنند، سیره رضوی محقق می‌شود و کشور و دنیا آباد می‌شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، جزو نیروهای مومن، با انگیزه و جهادی نظام جمهوری اسلامی است و در کارها و مسئولیت‌های قبلی خود نیز روال ایشان همین گونه بوده است، صداقت و اخلاص ایشان باعث توفیقاتی شده و خداوند در جوار حضرت رضا(ع) فرصت خدمت را برای ایشان فراهم آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، پرهیز از اشرافی‌گری و اعتقاد راسخ به دستورات دین مبین اسلام را از دیگر ویژگی‌های دوره جدید آستان قدس رضوی دانست و گفت: برنامه‌ریزی‌های خوبی در آستان قدس رضوی صورت گرفته که احداث زائرشهر، زائرسرا، سامان دادن اقتصاد و تشرف زائر اولی ها از جمله این اقدامات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha