پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بازدید از موزه عبرت

حوزه/ به همت مبلغان مدارس امین، دانش آموزان دبیرستان پسرانه درخشان ۲ شهریار صبح امروز از موزه عبرت تهران بازدید کردند.

حجت الاسلام حامد روان از مبلغان مدارس امین شهریار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام این خبر افزود: در آستانه ایام الله دهه فجر و به منظور آشنایی دانش آموزان دبیرستان درخشان 2 شهریار با چهره پلید حکومت طاغوت و ظلم هایی که ماموران شکنجه گر پهلوی به مردم انقلابی و مظلوم ایران روا داشتند و نیز با هدف تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، اردوی بازدید از موزه عبرت را برگزار کردیم.

 

 

در ادامه محمد جواد نیک اندیش از دانش آموزان کلاس هفتم دبیرستان درخشان 2 شهرستان شهریار درباره بازدید از موزه عبرت، به خبرنگار «حوزه»، گفت: من در مورد جنایات شاه چیزهایی شنیده بودم اما بازدید از این موزه به من کمک کرد تا با شکنجه های دردناک رژیم شاهنشاهی بیش از پیش  آشنا شوم. بهترین بخش موزه که روی من خیلی تاثیر گذاشت زندان مشاهیر بود. دیدن ماکت های افراد مشهوری مثل دکتر شریعتی در سلول های این بند خیلی برایم جالب بود. این موزه می تواند همانند مدرسی برای ما باشد و به هر بازدید کننده درس صبر و استقامت بدهد.

ابوالفضل حسنی از دیگر دانش آموزان این دبیرستان، بیان داشت: من همیشه نسبت به ماموران ساواک حس بدی داشتم. و حالا با بازدید از این موزه متوجه ضعیف بودن آنها در مقابل انقلابی ها شدم. چرا که اینجا دیدم ساواک با همه این شکنجه ها باز هم نتوانست انقلابیون ما را به زانو در آورد و در نهایت این رژیم پهلوی بود که از میان برداشته شد.

 

 

در پایان این بازدید حسن عزیز الهی از دیگر دانش آموزان دبیرستان درخشان 2 شهرستان شهریار که بسیار تحت تاثیر این بازدید گرفته بود، گفت: من تا به حال موزه عبرت ایران را ندیده بودم و امروز وقتی از این موزه بازدید کردم بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. امروز فهمیدم که آزادی و استقلال ایران اسلامی را به آسانی به دست نیاوردیم و آن را مدیون خون شهدا هستیم. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha