پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین خواستار تشکیل اتاق فکر حوزه و دانشگاه علوم پزشکی شد و گفت: خوب است که با همکاری مسئولین امور بهداشتی و حوزه علمیه موضوعاتی در رابطه با سلامت در این اتاق فکر مطرح شود تا روحانیون در منابر بیشتر به آنها بپردازند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در دیدار مسئولین و معاونین دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ضمن قدردانی از تلاش های ارزشمند آنها در جهت اطلاع رسانی و پیشگیری به موقع بیماری ها در جامعه، گفت: امروز بیماریهای مختلفی در جامعه بروز و ظهور پیدا نموده که یکی از آنها عدم اطلاع رسانی به موقع از سوی پزشکان و جامعه بهداشتی در دانشگاه ها است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم اطلاع رسانی وآ گاهی بخشی به مردم را در جامعه از سوی مراکز بهد اشتی تعیین شده و همچنین رسانه ها گسترش دهیم، قطعا از حضور مردم در بیمارستان ها کاسته خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: خوشبختانه رسانه ملی به خصوص شبکه سلامت برنامه های مختلفی در این خصوص طراحی و به مخاطبین ارائه می دهد، ولی زمان پخش برخی از برنامه های پزشکی مناسب نیست که باید دست اندرکاران و شما مسئولین دانشگاه علوم پزشکی به دست اندرکاران و تهیه کنندگان تذکر دهید.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در حوزه علمیه قزوین قبل از جذب یک طلبه، از وی پالایش جسمی و آزمایشات مختلف گرفته می شود، تا یک طلبه علوم دینی در سلامت کامل روحی و جسمی باشد.

استاد حوزه علمیه قزوین تشکیل اتاق فکر از هر دو نهاد حوزه علمیه و دانشگاه علوم پزشکی را خواستار شد و بیان کرد: چه خوب است که با همکاری مسئولین امور بهداشتی و حوزه علمیه قزوین موضوعاتی در رابطه با سلامت در این اتاق فکر مطرح شود تا روحانیون حوزه علمیه در منابر بیشتر به آن بپردازند.

در ادامه این نشست، دکتر محمد حسن ارداقیان ضمن تعامل بیشتر دانشگاه علوم پزشکی قزوین با حوزه های علمیه بیان کرد: مردم به شما روحانیت وحوزه علمیه اعتماد بیشتری دارند و چه خوب است که مسائل بهداشتی بیشتر از سوی روحانیون در مساجد تبیین شود.

مدیر روابط عمومی واطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: در حال حاضر طب سنتی بر اساس آموزه های دینی بزرگانی نظیر ابن سینا، توسط پزشکان برجسته در قزوین، برای مراجعین نسخه داده می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha