پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه دانشگاه ها باید دانشجویان را به سمت حل مشکلات کشور سوق دهند گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی باید بتوانند گره‌ای از مشکلات کشور را باز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌ الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد، امشب در جمع رئیس و مدیران دانشگاه آزاد کشور و یزد با بیان اینکه سیستم آموزشی فعلی کشور را 100 سال قبل انگلیسی‌ها به ما تحمیل کردند و در کشور جاافتاده گفت: این سیستم آموزشی دانش آموزان و دانشجویان را از تفکر، پژوهش و خلاقیت باز می‌دارد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر سیستم آموزشی ما بر اساس بخوان، حفظ کن و نمره بگیر برنامه‌ریزی شده است تصریح کرد: بهترین مدلی که می توان برای این سیستم تعریف کرد، بخوان، یاد بگیر و تفکر کن است که راهی برای ایجاد انگیزه در افراد برای تحقیق و پژوهش است.

وی، نیاز امروز سیستم آموزشی کشور را تفکر و تعقل عنوان و اضافه کرد: یکی از کارهایی که باید در دانشگاه به خوبی انجام گیرد، تربیت و پرورش دانشجویان در راستای ایفای نقش در سطح جامعه و برطرف ساختن نیازهای آن کشور است و ما نیز در سیستم آموزشی خود باید به نحوی عمل کنیم که فارغ التحصیلان بتوانند پس از ورود به جامعه، گره‌ای از مشکلات کشور را باز و در این سمت حرکت کنند.

آیت‌ الله ناصری یزدی، یکی از مشکلات اصلی سیستم دانشگاهی کشور را بیکار تحویل دادن دانشجویان به جامعه دانست و خاطر نشان کرد: اینکه این وضعیت در کشور ما وجود دارد به دلیل این است که اشکالی در این سیستم داریم و باید هر چه زودتر نسبت به رفع آن تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: قرار گرفتن دانشجو در چهارچوبه‌ای که بتواند مشکلات جامعه را برطرف کرده و به نوعی این دانشجو خودش به عنوان ایجاد کننده اشتغال و صنعت پایدار و رو به رشد در جامعه فعالیت داشته باشد باید محور تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه‌ها باشد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha