پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شب شعر انجمن شعر اهل قلم و هنر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ انجمن شعر اهل قلم و هنر حوزه علمیه خراسان دومین شب شعر خود را برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، شب شعر انجمن شعر اهل قلم و هنر حوزه علمیه خراسان با شعرخوانی جمعی از طلاب شاعر آغاز به کار کرد.
در این شب شعر که با رویکرد نقد و نظر و با حضور اساتید شعر حوزه یکشنبه شب ها برگزار می شود، طلاب و روحانیون اهل ذوق، اشعار خود را در قالب های کلاسیک و نو قرائت می کنند.

این شب شعر که در راستای حرکت تحولی حوزه علمیه خراسان و با رویکرد توجه به استعدادهای هنری و ادبی این حوزه تشکیل شده است، در محل ساختمان مرکز هنر و رسانه این حوزه برگزار می شود.

در همین باره، امیر مهدی حکیمی، مسئول كانون نخبگاني اهل قلم و هنر حوزه علمیه خراسان با تصریح بر این مطلب که شاعران، تاثیرگذاران یک تمدن هستند، با اشاره به کارهایی که در زمینه راه‌اندازی شعر طلاب انجام شده، دور هم آمدن و فراهم شدن جلسه شب شعر طلاب را لازم، ضروری و تاثیرگذار دانست.

وی ابراز کرد: انجمن شعر طلاب زیر مجموعه کانون اهل قلم و هنر حوزه علمیه خراسان است و نگاه تاثيرگذار مسئولان به این قشر از طلاب، جای بسی خرسندی و قدردانی دارد.
حکیمی با بیان اینکه شعر و شاعری بیش از همه حوزه های علمیه در حوزه خراسان سابقه دیرینه دارد، اظهار کرد: از همین رو، علاوه بر اینکه جلسات هفتگی با رویکرد نقد و نظر به طور مستمر برگزار می گردد، در صدد هستیم که جوانان شاعر طلبه در این نشست ها از تجربه شاعران پیشکسوت بهره ببرند.

وی با تاکید بر لزوم رشد طلاب اهل قلم و شاعر و برنامه ریزی در این زمینه، ابراز کرد: گسترش آموزش شعر در مدارس و شب شاعران حوزه به طور فصلی برای ارج نهادن به اساتید، روحانیون و طلاب پیشکسوت در این عرصه از دیگر برنامه هایی است که مدنظر می باشد.

حکیمی یادآور شد: در حال برنامه ریزی برای گسترش آموزش شعر در مدارس علمیه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری کانون اهل قلم حوزه علمیه خراسان هستیم.

انتهای پیان/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha