شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار اساتید حوزه علمیه با امام جمعه بیرجند

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در جمع اساتید حوزه گفت: برخی علم و دین را تنها در نماز و روزه خلاصه می‌کنند، در حالی که پیامبران الهی و اهل بیت(ع) بر روی همه مسائل کار می کردند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، در دیدار جمعی از اساتید مدرسه رضویه بیرجند با اشاره به اینکه شرط انجام هر عملی، علم است و علم مساوی با حیات می باشد، اظهار کرد: اگر امروز مشاهده می کنیم که دنیا در بن بست و منجلاب افتاده، به این دلیل می باشد که از علم زندگی فاصله گرفته است.

وی افزود: خدایی که آدم و عالم را آفریده است، برای هدایت آن نیز ابزاری مشخص کرده و هدایت انسان از دین میسر است؛ لذا باید زندگی را فهمید و قدم به قدم و پله به پله در راه کمال رشد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه فاصله گرفتن از سخنان پیامبران، وحشی گری های امروز را به دنبال دارد، خاطر نشان کرد: وظیفه حوزه های علمیه در اسلام ناب و کارشناسی شده از اسلام حقیقی، نجات بشر می باشد، لذا این وراثتی است که بر دوش شما نهاده شده و باید به آن افتخار کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه در علم دین به معنی عامش هیچ خدمتی بالاتر از تقویت حوزه وجود ندارد، تصریح کرد: دین حق و اسلام برای هر مسئله ای حکم داده است، لذا اگر روزنه ی امیدی برای هدایت جامعه وجود دارد از همین طریق است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  با بیان اینکه همیشه باید امیدوار بود که زمینه نجات بشر از این منجلاب به وجود آید، ادامه داد: امروز بحث های آموزشی، تحقیق و پژوهش، فرهنگ و مسائل اجتماعی و سیاسی در کشور مطرح است در حالی که در گذشته تا جایی امکان پیشرفت وجود داشت که برای ارباب های طاغوت مزاحمتی ایجاد نمی شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: برخی علم و دین را تنها در نماز و روزه خلاصه می‌کنند، در حالی که پیامبران الهی بر روی همه مسائل کار می کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز در جهان، دو قطبی بی دینی و حرکت الهی شکل گرفته است، یادآور شد: در اربعین اباعبدلله(ع) می بینیم، چه کسانی که توفیق شرکت در راهپیمایی را دارند و چه کسانی که جامانده اند و به تبعیت از آن ها در کشور خود راهپیمایی می کنند، همه دارای یک هدف مشترک که همان جویای حق است، هستند و این در حالی است که بسیاری شیعه و مسلمان نیستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آن فردی که دنبال حق است از شیعه ای که بی تفاوت است، جلوترخواهد بود، گفت: آن گاه که ظهور حضرت مهدی(عج) به وقوع بپیوندد، با انگیزه ها را به همراه می برند نه بی انگیزه ها را.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: یک فرد انقلابی، کسی است که پای آرمانش باشد؛ آرمان ما اسلام ماست، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، لذا اگر تنها به دور خود بگردیم، هرگز انقلابی نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه آنچه مهم است تربیت نیروی انسانی است، ادامه داد: اسلام به همه امور پرداخته است و این علما هستند که باید احکام را از آن استخراج و در جهت تربیت نیروی انسانی استفاده کنند.

امام جمعه بیرجند در پایان ضمن تأکید بر اینکه اگر علم به دست مردم برسد ارزشمند خواهد بود، گفت: با درصدهای مطلوب فاصله داریم اما باید حقیقت دین به مردم تفهیم شود تا جلوی برخی از بدعت ها گرفته شود.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha