سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
فتحیان

حوزه/ فتحیان با بیان اینکه خیلی از افراد از کشورهای مختلف برای درمان به ایران می آیند، چون هزینه ها خیلی کم است، گفت: بالای ۹۰ درصد داروی مورد نیاز را خودمان تولید می کنیم که امیدواریم همچنان موفقیت ها ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، سردار نصرالله فتحیان مشاور وزیر بهداشت و رییس موسسه خیریه امدادگران عاشورایی کشور، امروز در همایش خیرین موسسه امدادگران عاشورایی اظهار داشت: کسانی که در زمان جنگ توفیق داشتند به جبهه بروند این بار تصمیم گرفتند به فرمان حضرت فاطمه زهرا(س) از پولشان، آبرویشان و هرچیزی که در حد و توانشان است بگذرند و در این موسسه تا پایان عمر بمانند و خدمت کنند.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این بودیم که در چرخه نظام سلامت و سخت ترین حلقه سلامت که مربوط به سرطان است، کار کنیم، گفت: سرطان جزو پرهزینه ترین بیماری ها است و سالانه در کشورمان بیش از 100 هزار مبتلای جدید به سرطان داریم که این رقم در کل دنیا 20 میلیون نفر است.

مشاور وزیر بهداشت بیان داشت: دفاع مقدس با کمک مردم به نتیجه رسید اگرچه ارتش و سپاه هم بودند، اما اگر مردم نمی آمدند نمی شد.

فتحیان با اشاره به اینکه بیش از 30 هزار رزمنده از مردم  بیرجند به جبهه رفته اند، عنوان کرد: اینکه چرا دشمن نمی تواند به ما حمله نظامی کند، بخاطر این است که در ایران، دفاع همگانی است و آن هم با تدبیر امام و استمرار آن در دوران نورانی رهبری مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

وی افزود: امروز در سراسر کشور نیروهای جنگ دیده وجود دارد، از خراسان دو لشکر عملیاتی در جنگ حضور داشته و همان ها امروز هم اسلحه هایشان به دستشان است.

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه هرجا مردم ورود پیدا کردند مشکل را حل کردند، یادآور شد: امروز اگر می خواهید بخش سلامت هم مشکلش حل شود باید با مشارکت مردم حل شود.

فتحیان ادامه داد: اینکه در حوزه اقتصاد اینقدر لَنگ می زنیم به خاطر این است که روحیه جهادی کم شده است .

وی با اشاره به اینکه امروز از نظر منابع انسانی جزء 10 کشور اول دنیا هستیم، مطرح کرد: در اقتصاد و سلامت باید کارها را به مردم بسپاریم و در موضوع سلامت ابتدا باید به پیشگیری توجه کرد.

مشاور وزیر بهداشت یکی از مولفه های مهم برای توسعه هر کشور را مسائل دفاعی و امنیتی دانست و بیان داشت: این پیشرفت ها که به برکت دفاع قدس بوده است خیره کننده بوده است.

فتحیان با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی همجوار افغانستان است که فقط حاکمیت بر یک سوم آنجا حاکم است، گفت: اگرمنیت نداشتیم امروز ناامنی افغانستان به اینجا هم سرایت می کرد.

وی درخصوص پیشرفت های صورت گرفته در انقلاب اسلامی تبیین کرد: قبل از انقلاب در استان خراسان جنوبی 2 بیمارستان با استعداد حدود 200 تخت بوده که امروز 17 بیمارستان بالای 1400 تخت وجود دارد.

مشاور وزیر بهداشت اضافه کرد: امروز 10 دانشکده و 3800 نفر دانشجو در استان داریم و درحالی که روزی اینجا حتی مقطع کاردانی هم تربیت نمی شده، امروز در هشت رشته دوره تخصصی پزشکی آموزش داده می شود.

فتحیان با بیان اینکه خیلی از افراد از کشورهای مختلف برای درمان به ایران می آیند، چون هزینه ها خیلی کم است، اظهار داشت: بالای 90 درصد داروی مورد نیاز را خودمان تولید می کنیم که امیدواریم همچنان موفقیت ها ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: برای تقویت موسسه خیریه کافی است خانواده شهدا عضو شوند و فقط صلوات نذر کنند که گشایش هایی ایجاد می کند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha