جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قدیری

حوزه/ قدیری ابیانه، تصور غلط از درآمدهای نفتی را ام المصائب کشور دانست و گفت: میزان قرضی که دولت از بانک ها گرفته ۸۰۰هزارمیلیارد تومان است که در حقیقت بدهی دولت به ازای هر ایرانی ۱۰میلیون تومان است، که از این به بعد افزایش هم پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، محمد حسن قدیری ابیانیه، ظهر امروز در نشست بصیرتی به مناسبت چهل سالگی انقلاب، در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: میزان صادرات نفت ایران در شرایط غیر تحریمی روزی دو و نیم میلیون بشکه نفت است که سهم در ماه برای هر نفرایرانی یک و نیم بشکه می شود و در شرایط تحریمی تعداد بشکه فروخته شده بسیار کمتر می شود.

وی با بیان اینکه دولت توانایی حداکثر حقوق جاری و تامین حقوق بگیران را کشور دارد و برای گذران کشور باید قرض می گرفت، گفت: میزان قرضی که دولت از بانک ها گرفته 800هزارمیلیارد تومان است که در حقیقت بدهی دولت به ازای هر ایرانی ۱۰میلیون تومان است، که از این به بعد افزایش هم پیدا می کند.

قدیری ابیانیه تصریح کرد: در شرابط فعلی بدون حیف و میل و تشریفات و اختلاس هم با درآمدفروش مواد نفتی و میعانات برای سال ۹۸ نهایتا نفری ماهی ۱۰۰هزارتومان سهم هر ایرانی می شود، ولی اعتقادی که در جامعه وجوددارد از نظر مقدار و حد و اندازه های ریالی بسیار بزرگتر و نتیجتا نادرست است، بنابراین حجم بی اعتمادی مردم به دولت به دلیل تصور غلط است.

وی عنوان کرد: فتنه های بزرگ در راه است و راه جلوگیری آن است که این تفکر غلط را اصلاح کنیم، ما چون فکر می کنیم درآمد نفتی به میزانی هست که فقط بنشینیم و بخوریم، لذا خواسته ها و مطالباتمان افزایش می یابد.

*تبیین دستاوردهای انقلاب بانگاه به  اعمال بزرگترین تحریم های تاریخ علیه ایران باید صورت گیرد

وی با اشاره به اینکه خواسته های برخاسته از تفکر غلط مردم از درآمدهای دولت به میزانی است که با ماهی ۱۰۰هزارتومان درآمد نفتی سهم هر ایرانی حاصل نمی شود، عنوان کرد: تصور غلط از درآمدهای نفتی، ام المصائب کشور است، این تصور و تفکر غلط باعث تنبلی اجتماعی شده است، به نحوی که مردم ایران جزء مسرف ترین مردم دنیا هستند.

قدیری ابیانیه توضیح داد: مصرف سوخت ما به اندازه چین است یا دور ریز غذای ما به اندازه غذای ۱۵ میلیون نفر است؛ ما پر مصرف ترین ملت ها هستیم، چرا برای هر عزا و جشنی تعطیل کنیم، وقتی مشکل اشتغال و بیکاری و... داریم

وی توضیح داد: در ارزیابی انقلاب توجه به این مسایل بسیار مهم است، باید هر دستاورد انقلاب را ضریب ۵ بدهیم. به عنوان مثال تعداد دانشجو در هر خانواده امروز با اوایل انقلاب قابل قیاس نیست؛ بزرگترین تحریم های تاریخ علیه ایران اعمال شده است، آیا فرهنگ ما اسلامی است درحالی که فرموده امام علی(ع) این است که بهترین تفریح کار است ولی باور مردم این است که بهترین کار تفریح است. متاسفانه امروز در فرهنگ ما کم کاری زرنگی محسوب می شود.

قدیری ابیانه عنوان کرد: متاسفانه دروغ گفتن در انتخابات، سیاست ورزی محسوب می شود، خسارتی که انقلاب از اختلاس ها و نجومی بگیران دیده است، باعث آسیب جبران ناپذیری به اعتماد عمومی شده است.

 وی تاکید کرد: منبرهای ما منبر توقع افزایی شده است، وضع اقتصادی کشور از این بدتر هم خواهد شد اگر مردم به وظیفه خود عمل نکنند؛ در نهج البلاعه هم مکررا گلایه از مردمی است که به وظیفه خود عمل نکرده اند.

سفیر سابق ایران در مکزیک اذعان کرد: هر کشوری براساس مفاهیمی که به نسل دانش آموز خود فرهنگ سازی می کند، می تواند پیشرفت کند، به عنوان مثال اولین کلمه ای که به بچه های دانش آموز ژاپن می آموزند دویدن و در انگلیس کتاب است، ولی ما با مفاهیم خوردن و گرفتن «بابا آب داد بابا نان داد» آغاز می کنیم.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مردم نشسته اند تا کسی دست آنها را بگیرد، کارها حل نمی شود، یکی از زمینه های فتنه که دشمن برنامه ریزی کرده، این است که تصور از اختلاس ها و دزدی ها و درآمدهای نفتی را بسیار بالا ببرد، شفافیت همیشه ضد فساد است، بیت المال مال همه مردم است، لذا هرگونه برداشت و واریز بیت المال اگر بیان می شد دیگر فساد ایجاد نمی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha