پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام وزیری فرد

حوزه/ حجت الاسلام وزیری‌فرد گفت: قبل از انقلاب نظامیان آمریکایی که در ایران بودند برای حضورشان از دولت و ملت ایران حق توحش می‌گرفتند که ما از مردم وحشی حمایت می‌کنیم، اما به برکت انقلاب اسلامی، استکبار امروز در ایران هیچ جایگاهی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام سیدمحمد وزیری‌فرد، امروز در همایش «تبیین دستاوردهای فکری معنوی انقلاب اسلامی» با عنوان«گفتمان انقلاب اسلامی در چهلمین سال»، که در ارومیه برگزار شد اظهار داشت: چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باید با سال‌های گذشته متفاوت باشد، چرا که در قرآن کریم خدای متعال چهل را در بالغ شدن و به بلوغ فکری رسیدن استعمال می‌کند، همان‌گونه که پیامبران الهی در چهل سالگی به نبوت رسیدند و تربیت مردم را به عهده گرفتند و امروز انقلاب اسلامی در چهل سالگی پیر نیست بلکه جوانی است که به بلوغ فکری رسیده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک موجود زنده و زنده ‌کننده است و خیلی از انقلاب‌های دنیا به چهل سالگی نرسیدند و انقلاب اسلامی نه تنها خود را از بند دشمنان دین خارج کرد، بلکه به کشورهای اسلامی هم جرأت حرف زدن داد.

مسئول دفتر بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی قم افزود: قبل از انقلاب جَوّ جامعه یک جَو آلوده بود و جوانان در آن به دنبال شهوت و خوش‌گذارنی بودند و غربی‌ها هر روز یک مؤسسه‌ای را در جهت وابسته کردن فکری، سیاسی و اقتصادی مردم ایران به غرب، در کشور راه‌اندازی می‌کردند.

وزیری فرد بیان داشت: انقلاب اسلامی مردم را از ظلمات و تاریکی خارج کرد و به نورانیت رساند، همان‌گونه که خدای متعال به موسی(ع) دستور داد مردم را با حکمت الهی به سمت خدای متعال دعوت کن امام امت هم مردم را با برهان دینی و حق به حقانیت دعوت کرد و وقتی مردم این گفتار امام را همراه با عمل دیدند به امام پیوسته و طاغوت را سرنگون کردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی برخاسته از اندیشه و تفکر اسلام نبوی بود و امروز می‌بینیم در کشورهای مختلف دنیا وقتی ملت‌ها در مقابل مستکبرین عالم می‌خواهند قیام کنند ایران را الگوی خود قرار می‌دهند و این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی الگوی‌های قلابی را از بین برد و الگوی حقیقی را به دنیا معرفی کرد.

 وزیری‌فرد تصریح کرد: امروز وظیفه همه ما این است که این انقلاب را قدر بدانیم و از تحریف واقعیت‌های انقلاب جلوگیری کنیم، دشمن امروز دنبال این است که از قدرت ایران جلوگیری کند و ما هر چه قدر قدرتمندتر شویم دشمن به همان‌ اندازه دسیسه‌های خود را بیشتر می‌کند چون از قدرتمند شدن ایران هراس دارند.

وی، وحدت شیعه و سنی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: وحدت شیعه و سنی از دستاوردهای معنوی مهم انقلاب اسلامی است، قبل از انقلاب شیعه و سنی دشمن هم بودند و با پیروزی انقلاب اسلامی امام امت این دسیسه دشمن را از بین برد و شیعه و سنی در زیر یک پرچم واحد جمع کرد و امروز دشمنان انقلاب و دشمنان اسلام تلاش دارند وحدت سکولار را که عبارت است دعوا بین پست‌ها در بین شیعه و سنی رواج دهد.

مسئول دفتر بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی قم دومین دستاورد معنوی انقلاب را استقلال ملی دانست و افزود: اگر بخواهیم تنها دستاورد معنوی انقلاب اسلامی را بیان کنیم استقلال اقتصادی، سیاسی و فکری برای این امر کافی است.

وزیری فرد اظهار کرد: قبل از انقلاب مردم ایران عزت نداشتند و نظامیان آمریکایی که در ایران بودند برای حضورشان از دولت ایران حق توحش می‌گرفتند که ما از مردم وحشی حمایت می‌کنیم، اما به برکت انقلاب استکبار امروز در ایران هیچ جایگاهی ندارد.

وی تصریح کرد: سومین دستاورد معنوی انقلاب اسلامی احیاء روحیه دینی و معنوی در مردم بود، قبل از انقلاب نامی از اعتکاف درد دانشگاه‌ها و مساجد نبود، امروز در مساجد و دانشگاه‌ها به قدری جوانان ثبت‌نام می‌کنند که با کمبود مکان مواجه می‌شویم و این از برکات انقلاب اسلامی است.

وزیری‌فرود در پایان گفت: باید در کشور الگوهای رفتاری غربی از بین برود و این الگوها خلاف اسلام است  و این‌که یک مسئول در جمهوری اسلامی فرزند خود را جهت تحصیل به آمریکا بفرست این قابل قبول نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha