شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سرایی

حوزه/ حجت الاسلام نجفقلی زاده سرایی گفت: برخی از مسئولین ما انقلابی نیستند و محافظه‌کارانه عمل می‌کنند، در غرب تحصیل کرده‌اند و امروز می‌خواهند با لباس اتو کشیده کشور را جهادی مدیریت کنند و این امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی، امروز در همایش «تبیین دستاوردهای فکری معنوی انقلاب اسلامی» با عنوان«گفتمان انقلاب اسلامی در چهلمین سال»، که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پیروزی یک تفکر اسلامی بود، قبل از انقلاب عده‌ای به نام تقیه در مقابل ستم‌های رژیم سکوت می‌کردند اما امام خمینی( ره) تفسیر جدیدی برای تقیه ارایه کرد و با حرکت انقلابی خود نظام ستم‌شاهی را از بین برد.

وی ادامه داد: امام در حرکت خود از هیچ کسی نترسید حتی در روزی که سربازهای رژیم امام را می‌خواستند از قم به تهران منتقل کنند، از امام می‌ترسیدند و این امام بود که به آن‌ها تسلی می‌داد و خود امام فرمود، که بنده از آن دسته آخوندهایی نیستم که فتوا بدهم و بعدا چرت بزنم بلکه تا لحظه آخر دنبال خواهم کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: امام خمینی بود که سربازهای پراکنده اسلام را جمع کرده و در مقابل دشمنان قرآن و اسلام مسلح کرد و خط بطلانی بر جدایی دین از سیاست کشید و خدا را باور داشت و به حرکتی که شروع کرده بود معتقد و مؤمن بود.

وی تصریح کرد: وقتی امام را از ایران تبعید کردند و کویت مرزهای خود را به روی امام بست ایشان در جواب بخ خبرنگار فرمود که اگر تمام دنیا درهای خود را به روی من ببندند، من یک کشتی اجاره می‌کنم و اسلام را به گوش دنیا می‌رسانم، امام تمام حملات را متوجه شاه کرد که باعث بانی این وضع کشور شاه مملکت است که از دشمن دستور می‌گیرد و باید این نوکری از بین برود.

حجت الاسلام نجفقلی‌زاده سرایی اضافه کرد: انقلاب اسلامی مردم و اعتقادات مردم را متحول کرده و مردم را ادنیشه اسلامی تربیت کرد و این مکتب تربیتی امروز نه فقط در ایران که در کشورهای دنیا هم میلیون‌ها متربی دارد، افرادی که در کنار امام بودند حتی در لشکر پیامبر هم کم پیدا می‌شدندف وقتی پیامبر اسلام(ص) اسامه جوان را فرمانده لشکر کرد، عده‌ای با مخافت برخواسته و توجیه کردند که اسامه جوان است و به درد فرماندهی نمی‌خورد اما وقتی امام دستور می‌داد مردم اطاعت می‌کردند و مخالفت آن را نمی‌کردند.

وی افزود: برخی مسئولین ما انقلابی نیستند و محافظه‌کارانه عمل می‌کنند، در غرب تحصیل کرده‌اند و امروز می‌خواهند با لباس اتو کشیده کشور را جهادی مدیریت کنند و متاسفانه امروز واژه تکلیف در جامعه غریب واقع شده است و به درستی بدان عمل نمی‌شود، انقلاب اسلامی روحیه جهاد و مقاومت را زنده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha